یک شرکت انگلیسی در حال بررسی و توسعه قرصی است که در آینده جایگزین انسولین تزریقی برای مصرف بیماران دیابتی شود.

قرص "ضد دیابت" انسولین تزریقی را بازنشسته می‌کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، شرکت "دیابت شناسی" انگلیس در شصت و هفتمین کنگره انجمن دیابت آمریکا در شیکاگو در این خصوص توضیح داد که در هر حال توسعه قرصی با یک ماده ویژه است که بتواند با مصرف دهانی و حل شدن در اسید معده در آینده جایگزین انسولین تزریقی شود.

به همین منظور گروهی از دانشمندان دانشگاه کاردیف انگلیس آزمایش بالینی این داروی جدید را روی 16 بیمار داوطلب مبتلا به دیابت نوع دو آغاز کرده اند.

نتایج این آزمایش که با مصرف دوبار در روز انجام می شود، نشان می دهد که این دارو سطح گلوسمی را بدون ایجاد هیچ مشکلی تحت کنترل نگه می دارد.

براساس گزارش دیلی میل، سلولهای بتا در پانکراس انسولین تولید می کنند و زمانی که این توانایی خود را از دست بدهند، میزان انسولین خون کاهش یافته و بیماری دیابت بروز می یابد.

در حال حاضر 21 میلیون نفر در آمریکا از این بیماری رنج می برند. گلن تراورز، مدیر اجرایی شرکت دیابت شناسی در خصوص این قرص اظهار داشت :" اغلب کسانی که از بیماری دیابت رنج می برند، از تزریق روزانه انسولین ابراز ناراحتی می کنند، ما امیدواریم که این محصول بتواند گامی بسوی درمان این بیماری و رفع این مشکل بردارد."
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha