پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۵
کد خبر: 47471

غذاهای بسیاری در درمان سرطان موثرند اما این گروه، خواص پیشگیری از آن را دارند.

غذاهایی که با سرطان مبارزه می کنند را بشناسید
سلامت نیوز : غذاهای بسیاری در درمان سرطان موثرند اما این گروه، خواص پیشگیری از آن را دارند. به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ در این مطلب با 10 غذا که خاصیت پیشگیری از سرطان را دارند آشنا می شوید.

انگور
انگور قرمز یا عصاره پوست این میوه اکسیری است که بدن را در مقابل انواع سرطان ها ایمن می سازد.

کلم ها
این دسته که شامل گروه بزرگی از سبزیجات مانند کلم، گل کلم و کلم بروکلی می شود غنی از مواد ضد سرطان از جمله دندالین متان، سولفورافین و عنصر سلنیوم است.متأسفانه انواع دیگر کلم برای مردم ناشناخته مانده است.

چای سبز
نوشیدن روزانه چای سبز، سرد یا داغ بارها برای جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری ها از جمله سرطان توصیه شده است.چای سبز حاوی EGCG است که با سلول های سرطانی مبارزه می کند.

ویتامین D
ویتامین D در انواع غذاهای دریایی به فراوانی یافت می شود.تحقیقات، تأثیر ویتامین D در درمان سرطان ریه را اثبات کرده است.

فولات
فولات که نوعی اسید فولیک است به همراه دیگر ویتامین های گروه B جزئی از خانواده ویتامین B کمپلکس هستند که در کل دارای خواص پیشگیری کننده از سرطان است.ابتلا به سرطان در افراد با رژیم غذایی حاوی مقادیر کم از این ویتامین بیشتر گزارش شده است.

سبزیجات با برگ های سبز تیره
سبزیجات این گروه از جمله برگ چغندرواسفناج، علاوه بر برگ تیره دارای ریشه قرمز نیز هستند که خواص ضد سرطانی دارد.این سبزیجات حاوی بتاکاروتن، لوتئین و زینگزانتین هستند که هر کدامشان یک نوع آنتی اکسیدان بسیار قوی در مبارزه با سرطان هستند.

زنجبیل و زردچوبه
داروهای خوشمزه!زنجبیل با داشتن آنتی اینفلمیت می تواند جلوی رشد سرطان را بگیرد.زردچوبه هم که ریشه ای از خانواده زنجبیل هاست به عنوان یک کورکومین قوی می تواند به سرعت سلول های سرطانی را از بین ببرد.هم اکنون این 2 ماده غذایی به صورت کپسول های دارویی در بازار موجود است اما بهتر است آنها را در قفسه ادویه ها نگهداری کنیم تا قفسه داروها.

لوبیا و عدس
زنجبیل و زردچوبه را به خوراک لوبیا یا عدس اضافه کنید.هم یک غذای لذیذ دارید و هم دارویی بسیار عالی برای مبارزه با سرطان.

شکلات
اگرچه بسیاری سعی کردند دلایلی مبنی بر سالم نبودن شکلات پیدا کنند اما شکلات سالم است.شکلات تیره با حداقل 70 درصد کاکائو خالص نقشی مثبت در سلامت شما دارد.
کتچین، ماده تشکیل دهنده کاکائو که در چای هم وجود دارد در جلوگیری از حملات قلبی و سرطان موثر است.

توت ها
تمامی میوه های خانواده توت در رده بسیار سلامت قرار دارند.آنتی اکسیدان های موجود در توت ها علاوه بر سرطان در پیشگیری و درمان انواع تومورها موثرند.
مصرف توت ها با ماست کم چرب یک وعده غذایی سالم و مغذی است.

معجون
اگر تمام میوه های یاد شده در این لیست را به همراه کمی شیر یا ماست کم چرب ترکیب کنید، از میزان سلامت و غنی بودن آن از آنتی اکسیدان و مواد ضد سرطان شگفت زده خواهید شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha