مدیر کل حمل و نقل و ترافیک سازمان شهرداری‌ها اظهار داشت: قطع درختان برای ایجاد BRT در بزرگراه رسالت موجب تشدید آلودگی هوا می شود.

سلامت نیوز: مدیر کل حمل و نقل و ترافیک سازمان شهرداری‌ها اظهار داشت: قطع درختان برای ایجاد BRT در بزرگراه رسالت موجب تشدید آلودگی هوا می شود.

رسول عباسی در گفت و گو با پانا در خصوص ایجاد خطوط BRT در بزرگراه رسالت اظهار داشت: شهرداری در کنار ارائه خدمت به شهروندان نباید مرتکب تشدید مشکلات محیط زیستی شود. به عنوان مثال ایجاد خطوط BRT در بزرگراه رسالت علاوه بر توسعه خطوط حمل و نقل عمومی و ارائه خدمات به شهروندان موجب قطع درختان بسیاری در حاشیه بزرگراه می شود.

وی ادامه داد: برخی از این درختان 30 ساله هستند و باید برای جایگزین کردن آن درختی دیگر کاشته شود تا بعد از چندین سال بتوان همان بهره برداری را از آن کرد اما در اینجا این سوال پیش می آید که آیا شهرداری توانایی کاشت درختان را در کنار قطع آنان دارد؟

مدیر کل حمل و نقل و ترافیک سازمان شهرداری‌ها با اشاره به اینکه وزارت کشور از توسعه خطوط حمل و نقل عمومی استقبال می کند تصریح کرد: این به شرطی است که ایجاد سازه های عمرانی در سطح شهر موجب تخریب های محیط زیستی و تشدید کننده آلودگی هوای پایتخت نباشد.

به گفته عباسی BRT میدان آزادی موجب قطع درختان بسیاری شده است و نباید این اتفاق در بزرگراه رسالت نیز اتفاق بیفتد یا آنکه شهرداری فکری برای حفظ محیط زیست نیز بکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha