سلامت نیوز: یك فوق تخصص بیماری‌های ریوی، آسم و آلرژی گفت: مبتلایان به آلرژی فصلی باید حتی‌الامكان از گرده‌ها دوری كرده و یا از ماسك استفاده كنند در غیر این صورت این افراد می‌توانند با استفاده از اسپری (كرومولین سدیم)، دو هفته قبل از شروع علایم هر 6 ساعت از ترشح هیستامین در بدن و بروز علایم پیشگیری كنند.

دكتر نادر حیدرزاده در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینكه آلرژی ممكن است به صورت درگیری راه‌های هوایی و سینوس‌ها باشد كه با عطسه، سرفه و آبریزش بینی و خارش بینی، چشم و گلو همراه است و گاهی با درگیری راه‌های هوایی تحتانی و آسم بروز می‌كند، گفت: افرای كه دچار آلرژی هستند باید حتی الامكان از آلرژن‌ها دوری كنند.

وی درخصوص پیشگیری از بروز و كاهش شدت علائم این بیماری گفت: شست وشوی بینی با سرم نمكی به باز ماندن راه‌های هوایی كمك زیادی می‌كند. همچنین استفاده از درمان موضعی اسپری‌های بینی نیز بسیار كمك کننده است، مبتلایان می‌توانند هفته قبل از شروع علائم آلرژی با كمك درمان كم عارضه و كم هزینه‌ی اسپری (كرومولین سدیم) از بروز این علائم پیشگیری كنند.

این فوق تخصص آسم و آلرژی با شاره به اینكه مشخص كردن نوع ماده حساسیت زا امكان پذیر است، گفت: بیماران می‌توانند با مراجعه به مراكز تست آلرژی و مشخص شدن نوع ماده‌ای كه به آن حساسیت دارند برعلیه آن واكسینه شده ولی 3 تا 4 سال باید هفته‌ای یك واكسن بزنند كه تزریق واكسن هزینه بالایی هم دارد ولی عمدتا به بیماران توصیه می‌شود پیشگیری را جدی بگیرند.

دكتر حیدرزاده یادآور شد: افرادی كه هنگام خواب دچار این علائم می‌شوند، اگر از بالشت پر استفاده می‌كنند احتمال دارد به آن حساسیت داشته باشند بنابراین به آنها توصیه می‌شود از بالشت پر استفاده نكنند و برای رویه بالشت نیز از رویه ضد حساسیت كه در مراكز تجهیزات پزشكی موجود است استفاده كنند. همچنین از پتوی بدون ملحفه استفاده نكنند و در اتاقی كه می‌خوابند فرش و موكت نباشد بلكه بهتر است سرامیك باشد، در واقع هر چه شرایط رشد مایت‌ها را محدود كنند، كمتر دچار علایم آلرژی می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha