جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 47502

یك دندانپزشك گفت: بین بیماری دیابت و بیماریهای دهان ارتباط دو طرفه ای وجود دارد كه پوسیدگی دندانها یكی از عوارض آن است.

سلامت نیوز: یك دندانپزشك گفت: بین بیماری دیابت و بیماریهای دهان ارتباط دو طرفه ای وجود دارد كه پوسیدگی دندانها یكی از عوارض آن است.

دكتر نیك پور، دندانپزشكی عمومی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینكه دیابت بیماری است كه در حفره دهان هم مشكلاتی را ایجاد میكند گفت: بیماری پریودنتال ، ششمین مشكل ایجاد شده در بیماران دیابتی است .

وی با اشاره به اینكه بین دیابت و بیماریهای پریودنتال ارتباطی دو طرفه وجود دارد یادآور شد: عفونتهای دهانی می تواند روی شدت مكانیسم بیماریزایی دیابت تاثر مثبت داشته باشد .

این دندانپزشك عمومی اظهار كرد: پوسیدگی دندان، خشكی دهان ، بیماریهای قارچی ، التهاب زبان ، بوی بد دهان ، آسیب پذیری به عفونت ، تاخیر در بهبود زخم و... از دیگر مشكلاتی است كه به دلیل دیابت ممكن است ایجاد شود .

وی ادامه داد : خشكی دهان یكی از بزرگترین مشكلاتی است كه میتواند منجر به بیماریهای متعددی مانند پوسیدگی های دندانی و عفونت در حفره دهان شود.

دكتر نیك پور با بیان اینكه دیابت تغییرات پیچیده زیادی در كیفیت زندگی مبتلایان به این بیماری ایجاد میكند تصریح كرد: افراد با سطوح بالای قند خون كه فاقد علائم بالینی هستند به هنگام آسیب بافتی دچار مشكلاتی مانند بهبود تاخیری زخم می شود كه نیازمند توجه درمانی بسیاری می باشد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha