جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۱
کد خبر: 47509

پزشكان اخیرا موفق به شناسایی ارتباطی بین تغییرات مولكولی در یك ژن گلبول‌های سفید خون و سرطان سینه شده‌اند كه به آنها امكان می‌دهد بتوانند در آینده به كمك یك تست خون ساده خطر احتمالی ابتلا به این سرطان را در افراد مستعد پیش بینی كنند.

سلامت نیوز: پزشكان اخیرا موفق به شناسایی ارتباطی بین تغییرات مولكولی در یك ژن گلبول‌های سفید خون و سرطان سینه شده‌اند كه به آنها امكان می‌دهد بتوانند در آینده به كمك یك تست خون ساده خطر احتمالی ابتلا به این سرطان را در افراد مستعد پیش بینی كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این گروه از متخصصان كالج سلطنتی لندن می‌گویند: این اولین مدرك پزشكی قوی است كه نشان می‌دهد تغییرات مولكولی می‌توانند بعنوان فاكتوری كارآمد برای پیش بینی سرطان سینه سالها پیش از تشخیص بیماری مورد استفاده قرار بگیرند.

به نوشته روزنامه دیلی اكسپرس،‌ دكتر جیمز فلاناگان كه سرپرستی این مطالعه را برعهده داشته می‌گوید: تغییرات مولكولی قابلیت آن را دارند كه ژنها را فعال یا غیرفعال كنند.

وی افزود: این یافته امكان می‌دهد كه یك تست خون عادی بتواند خطر احتمالی ابتلا به این سرطان را در ابتدایی‌ترین مراحل پیش بینی كند. این آزمایشات روی 1380 زن از گروه‌های سنی مختلف انجام گرفته كه 640 نفر از آنها به سرطان سینه مبتلا شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha