جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 47517
سلامت نیوز: متخصصان علوم پزشكی در دانشگاه واشنگتن ادعا كرده‌اند كه خوابیدن بیش از 9 ساعت در طول شبانه روز می‌تواند به كاهش وزن كمك كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس یك آزمایش جدید علت این تاثیر آن است كه خوابیدن بیش از 9 ساعت در شبانه روز یك گرایش ژنتیكی به سمت چاقی را خنثی می‌كند.

به گزارش روزنامه دیلی تلگراف، این مطالعه كه روی گروهی از دوقلوها انجام گرفته حاكیست خوابیدن كمتر از هفت ساعت در طول شب با افزایش وزن بدن و نیز آسیب پذیری بیشتر در برابر فاكتورهای ژنتیكی كه روی وزن تاثیر می‌گذارند،‌ مرتبط است. به همین ترتیب خلاف این امر نیز صادق است یعنی بیش از 9 ساعت خوابیدن می‌تواند موجب كاهش وزن شود.

به گفته متخصصان؛ تاكنون چندین ژن در ارتباط با چاقی شناخته شده‌اند كه احتمالا این مطالعه برای اولین بار چگونگی تعامل خواب با این ژنها را نشان می‌دهد.

دكتر ناتانیل واستون كارشناس اصلی در این مطالعه می‌گوید: نتایج آزمایشات ما تایید می‌كند كه خواب كمتر فضای مناسبی را برای بیان ژنهای موثر در چاقی فراهم می‌سازد و یا به عبارت دیگر خواب بیشتر در سركوب كردن فعال سازی ژنهای عامل چاقی موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha