سلامت نیوز: یک متخصص قرنیه گفت: یکی از نکات مهم در جراحی‌های آب مروارید ناشی از ضربه، انتخاب و نوع لنزهای داخل چشمی و چگونگی کارگذاری آن است.

دکتر پژمان بختیاری در گفت وگو با ایسنا، گفت: جراحی کاتاراکت جزو شایع‌ترین جراحی‌های چشمی است ولی ارزیابی و درمان جراحی و طبی بیمار در کاتاراکت‌هایی که بر اثر ضربه به ناحیه چشم ایجاد می‌شود در مقایسه با آب مرواریدهای معمولی متفاوت است.

وی ادامه داد: این نوع کاتاراکت شیوع قابل توجهی دارد، مدیریت و درمان بیمارانی که به کاتاراکت ناشی از ضربه دچار شده‌اند هم در بخش جراحی به مهارت و اطلاعات بیشتری نیاز دارد و هم درمان آنها دقت خاصی را می‌طلبد.

وی افزود: در ارزیابی و معاینات پیش از عمل و بازسازی قسمتهایی از داخل چشم و اتاقک قدامی که ممکن است هنگام ضربه آسیب دیده یا از بین رفته دقت لازم باید انجام شود، گاهی ضربه باعث ایجاد آسیب‌های همراه نیز می‌شود.

بختیاری تصریح کرد: یکی از قسمت‌های اصلی جراحی‌های آب مروارید کار گذاشتن نوعی لنز داخل چشمی است که بتواند قدرت انکساری لازم را برای بیمارایجاد کند، انتخاب و نوع این لنزها و چگونگی کارگذاری آنها در چشم از اهمیت بالایی برخوردارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha