سلامت نیوز: متخصصان روانشناسی اطفال در آمریكا هشدار دادند احتمال ابتلا به اختلال اوتیسم در كودكانی كه مادران آنها در دوران بارداری سیگار می‌كشیده‌اند، بیشتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پروفسور امی كالك برینر در دانشگاه ویسكوسین می‌گوید: اوتیسم در برگیرنده طیف وسیعی از اختلالات است كه مهارت‌های اجتماعی و ارتباطاتی بیمار را دچار اختلال و نارسایی می‌كند. ما در این آزمایشات مشاهده كردیم كه برخی از این اختلالات در طیف اوتیسم بیش از برخی دیگر،‌ تحت تاثیر عواملی چون سیگار كشیدن مادر در دوران بارداری هستند.

به گزارش روزنامه دیلی اكسپرس، این متخصصان اطلاعات مربوط به صدها هزار كودك آمریكایی را كه در مدت مشخصی در 11 ایالت مختلف به دنیا آمده بودند و از آن جمله اطلاعات مربوط به كودكان مبتلا به اوتیسم را به دقت بررسی كردند.

بررسی این اطلاعات تایید كرد كه احتمال ابتلا به نوع فعال‌تر اختلالات اوتیسمی نظیر«اختلال آسپرگر» در كودكانی كه مادرانشان در زمان بارداری سیگار می‌كشیدند، 13 درصد بیشتر از كودكان مادران غیرسیگاری است.

این یافته در واقع آشكار می‌سازد كه بین استعمال سیگار و بروز انواع خاصی از اختلالات اوتیسمی ارتباط وجود دارد. آمارها نشان می‌هد كه حدود 13 درصد از زنان باردار در آمریكا و انگلیس سیگار می‌كشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha