سلامت نیوز: عضو فراکسیون بانوان مجلس گفت: تبعات ناشی از مشکلات اقتصادی که بیکاری و اعتیاد از نتایج آن به شمار می آید، میزان گرایش زوجین به طلاق را در جامعه افزایش داده است.

لاله افتخاری در گفت‌وگو با خانه ملت به عوامل موثر در افزایش میزان طلاق در کشور اشاره و تصریح کرد: بی‌دقتی در انتخاب همسر، تقدم احساس بر تعقل، توجه نکردن جوانان به توصیه‌های قبل از ازدواج  و عوامل اقتصادی از جمله مواردی است که منجر به افزایش گرایش به طلاق در جامعه شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زنی که ازدواج کرد باید از یک بیمه و آینده‌نگری در وضعیتش بهره‌مند شود یعنی اگر برای فعالیت زنان در منزل ارزش اقتصادی قائل شویم علاوه بر کاهش تبعات ناشی از فعالیت اجتماعی، به معیشت آنان نیز کمک کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه عامل اقتصادی مهم‌ترین دلیل طلاق است، افزود: در این زمینه دولت می‌تواند با ارائه لایحه و حمایت از آن به ارائه خدمات بیمه‌ای به زنان بپردازد. دولت می‌تواند برای زنان هزینه‌ای اختصاص دهد تا شاهد کمتر شدن اینگونه قبیل مسائل در کشور باشیم.

این نماینده مردم در مجلس هشتم با بیان اینکه طلاق عاطفی در میان زوج‌های جوان افزایش یافته، اضافه کرد: گاهی زوجی در رشته تحصیلی و یا کاری خود نخبه به حساب می‌آیند اما وقتی در شرایط زناشویی قرار می‌گیرند نمی توانند همسر مناسبی باشند زیرا از آگاهی لازم در این زمینه برخوردار نیستند.

افتخاری با تاکید بر الزام آموزش‌های مهارت‌های زندگی پیش از ازدواج، گفت: مشاوره از جمله مسائل دینی است که اسلام و عالمان دینی نیز به آن تاکید فراوان داشته‌اند زیرا در اسلام به ریزترین مسائل برای تحکیم خانواده اشاره شده و به زوجین آگاهی‌های کافی در این زمینه ارائه شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس چشم و همچشمی و به تبع آن تجملات را یکی دیگر از مسائل زمینه ساز طلاق عاطفی در میان خانواده‌ها دانست و اضافه کرد: وقتی زن و شوهری به دنبال تجملات باشند بیشتر وقت خود را در محیط های کاری می‌گذرانند و زمان کمتری را به یکدیگر اختصاص می‌دهند که همین موضوع می تواند فاصله میان آنان را بیشتر کرده و موجب اختلاف میان آنان شود.

رئیس فراکسیون فرزندان شاهد در مجلس تاکید کرد: هرگاه اختلاف برای زن و شوهری پیش آید باید شخص باصلاحیتی در میان آنان حکم کند وجوانان نباید با اقدام شخصی به حل مشکلات خود بپردازند زیرا تجربه والدین می‌تواند راه‌گشای بسیاری از مشکلات آنان باشد اما اگر جوانان بدون فکر اقدام به عمل کنند به طور سریع طلاق‌های عاطفی رخ می‌دهد.

محسن کرمی قائم مقام ثبت و احوال کشور در این ارتباط گفته: طبق آمار موجود بیشترین میزان طلاق و کمترین میزان ازدواج در سال گذشته در تهران روی داده است.

وی همچین از افزایش روند صعودی طلاق در کشور خبر داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha