یکشنبه ۳ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4754

وقتی یک بار تقلب می‌کنید و به دام نمی‌افتید نباید چندان خوش بین باشید و فکرکنید که دنیا همیشه بر همین پاشنه می‌چرخد، چرا که برای بار بعدی ممکن است چنان دست شما رو شود که هرگز گریزی از آن نداشته باشید.

محققان دریافته‌اند ابداع یك آزمایش جدید برای تشخیص هورمون رشد انسانی، مسئولان ورزشی را یك گام به شناسایی ورزشكارانی كه دوپینگ كرده‌اند نزدیك‌تر می‌كند چرا که  پیش از این، تشخیص ورزشكارانی كه از هورمون رشد انسانی استفاده می‌كردند، بسیار دشوار بود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از لندن، دكتر كن هو از مؤسسه تحقیقات پزشكی گارون در سیدنی و همكارانش با حمایت سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ، به تازگی این آزمایش خون را ابداع كردند؛ آزمایشی جدید كه در مقایسه با آزمایش‌های قبلی، نسبت به هورمون رشد حساس‌تر است و به وسیله آن، پروتئین‌‌هایی كه از این هورمون ایجاد می‌شوند نیز، قابل تشخیص هستند.

هو می‌گوید پیام من به ورزشكاران این است كه به جای اینكه تقلب كنند بیشتر تمرین كنند.

به گفته دكتر اولیور رابین مدیر علوم  سازمان بین‌المللی مبارزه با دوپینگ،  آنها توانسته‌اند با اندازه‌گیری سایر هورمون‌ها و پروتئین‌هایی كه از سطوح مشخصی از هورمون رشد انسانی آزاد می‌شود نشانگرهایی را كشف كنند كه سوء استفاده از این هورمون را نشان می‌دهد.
 
    
      
  
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha