سلامت نیوز: رئیس انجمن سرطان‌های زنان ایران گفت: با وجود اینکه سرطان تخمدان شیوع کمتری نسبت به سرطا‌ن‌های دیگر زنان دارد اما مرگ و میر بالایی دارد که باید برای تشخیص زودهنگام آن مراجعه کرد.

اعظم‌السادات موسوی در گفت‌وگو با فارس در مورد علائم خطر سرطان‌های زنانه به خصوص سرطان رحم و تخمدان تشریح کرد: این سرطان‌ها در مراحل اولیه علائم مشخصی ندارند و متأسفانه اکثر بیماران زمانی مراجعه می‌کنند که این سرطان‌ها در مراحل پیشرفته است در همین راستا توصیه می‌کنیم که زنان سالانه چکاب داشته باشند.

وی دو گروه سنی را بیشتر در معرض خطر سرطان‌های زنانه عنوان کرد و افزود: پس از سنین یائسگی زنان باید کنترل‌های مداوم را داشته باشند و در عین حال دختران جوانی که تازه ازدواج کرده‌اند به خصوص در سالهای ابتدایی زندگی بیشتر در معرض خطر بوده و نیاز بخ چکاب‌های منظم دارند.

موسوی به علائم غیرطبیعی و هشداردهنده برای سرطان‌های زنان اشاره کرد و گفت: ترشحات، خونریزی‌های غیرطبیعی، نفخ یا سوء هاضمه، بزرگی شکم، احساس آب آوردن در شکم می‌تواند نشانه‌هایی باشد که فرد برای مراجعه حساس می‌شود.

وی افزود: همچنین افرادی که در خانواده سرطان تخمدان و زنان داشته‌اند و یا افرادی که بستگان درجه یک یا دو آنها سرطان سینه داشته‌اند باید برای کنترل سرطان تخمدان به طور مرتب مراجعه کنند.

این متخصص ژنیکولوژی و آنکولوژی تصریح کرد: یکی از سرطان‌هایی که با وجود شیوع کم مرگ و میر بالایی دارد سرطان تخمدان است که تشخیص آن به راحتی صورت نمی‌گیرد و نشانه خاصی در مراحل اولیه ندارد و نیاز به بررسی‌های پزشکی است اما آنچه که خانم‌ها باید به آن مدام توجه کنند خونریزی‌های غیرطبیعی و مداوم است که در صورت مشاهده حتما باید به متخصص زنان مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha