شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۱
کد خبر: 47557

اگر کمی فکر کنید متوجه می شوید که کودک شما پزشک نیست که در درمان بیماریش مرتکب اشتباه شده باشد او فقط کودک است .

سلامت نیوز :معصومه موسوی، روانکاو و روان تحلیل گر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: اغلب اوقات اشتباهات کودکان با اخم، قهر ، دعوا و برخورد های این چنینی جواب داده می شود.
وی با بیان این مطلب افزود: اگر کمی فکر کنید متوجه می شوید که کودک شما پزشک نیست که در درمان بیماریش مرتبک اشتباه شده باشید او فقط کودکی است که درحال امتحان و آزمایش است تا تجربه کرده و بیاموزد.موسوی تصریح کرد: روانشناسان و متخصصان معتقدند، ترس از شکست دلیل اصلی ناتوانی در تصمیم گیری و پذیرش در تصمیم دیگران می دانند به همین دلیل باید به کودکان بیاموزیم اشتباهات و شکست ها را پذیرفته و از آن نترسند که با این کار آنها می آموزند خودشان را بسازند.

این روانکاو اظهار کرد: خوشبختانه راه حل این اشتباهات هم ساده است، چون معمولا این اشتباهات بزرگ و غیر قابل جبران نیست.وی ادامه داد: همچنین والدین خودشان هم می توانند الگویی برای فرزندان باشند آنها باید اشتباهات خود را پذیرفته و تاکید کنند که مرتکب خطا شده اند.موسوی تصریح کرد: والدین همیشه باید به یاد داشته باشند بجای سرزنش کردن و عصبانیت، کودکی که مرتبک اشتباه شده است سعی کنید بهترین راه حل را پیدا کرده و دیگر آن اشتباه را تکرار نکنید.

وی ادامه داد: دائم اشتباهات گذشته کودک را به او یاد آوری نکرده و هیچ کس را به دلیل اشتباهاتش تحقیر نکنید و اجازه دهید کودک درک کند اشتباه کردن طبیعی است و مشکلی ندارد.
این روانکار اظهار کرد: به کودکان بیاموزید اشتباهاتشان را بپذیرند و سعی کنند با بهترین راه حل ممکن آن را تغییر دهند.موسوی خاطر نشان کرد: اجازه دهید بچه ها سختی ها و ناملایمات زندگی را تجربه کنند تنها در شرایطی که فکر می کنید تجربه مشکل برای کودک دشوار است او را حمایت کرده و نگذارید اذیت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha