شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۸
کد خبر: 47562

مجموعه نارضایتی ها در زندگی گاهی دست به دست هم می دهند و شرایطی را پیش می آورند که احساس می کنیم در زندگی مان ناراضی هستیم.

سلامت نیوز : حسین فرح بخش، روانکار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: اغلب اوقات فکر کردن درباره نارضایتی ها و مرور آنها در ذهن بر تاثیر منفی نارضایتی ها می افزاید چه بسا به مسئله ای حاد تبدیل می شوند که سلامت روانی فرد را به خطر می اندازد.

وی با بیان این مطلب افزود: روانشناسان نارضایتی و تاثیر منفی آن را ریشه اصلی بروز انواع افسردگی از حاد تا خفیف می دانند و رفتارشان ریشه اصلی آسیب های دامنه دار اجتماعی نظیر طلاق، اعتیاد، بزهکاری،.... را در همین نارضایتی های به ظاهر کوچک و بی اهمیت جستجو می کند.فرح بخش گفت: در ادامه توصیه هایی برای برخورداری از رضایت بیشتر از زندگی ذکر می کنیم.

*مقایسه نکنید
فرح بحش تصریح کرد: در ساختار روانی انسان مقایسه خود با دیگرانی که شرایط بهتری دارند یک آفت بزرگ روحی و روانی محسوب می شود.
وی با بیان این مطلب ادامه داد: ما همواره در معرض مقایسه ها و در ادامه آن قضاوت درباره خودمان هستیم چنین مقایسه هایی که دامنه آنها نهایتی ندارد مثل سم کشنده، روحیه و انرژی فرد را تحلیل می برد.

*برنامه ریزی کنید
فرح بخش در ادامه عنوان کرد: زندگی بی مصرف نارضایتی را افزایش می دهد اهداف مان را برنامه ریزی کنید اگر چه خیلی ساده مثل برنامه ریزی برای یک سفر تفریحی.

* با اطرافیانتان دوست باشید
این روانکار اظهار کرد: کسانی که توانایی دوست داشتن را دارند دوست داشته می شوند.
وی با بیان این مطلب ادامه داد: دوستی مطابق طبع آدمی است و برای هر کس به صورت آگاهانه یا ناآگاهانه رضایت مندی ایجاد می کند.

* آرام و مودب باشید
فرح بحش ادامه داد: پرخاشگری از نارضایتی شروع می شود و به آن نیز ختم می گردد اگر از هر موضوع کوچکی برای خود یک نارضایتی موثر بسازید دیری نمی گذرد که تسلیم نارضایتی ها می شوید و خودتان بیش از هر کس دیگری آسیب می بینید.

*علایق خود را پیگیری کنید
فرح بخش تصریح کرد: آنچه موجب آرامش خاطر و لذت شما می شود شناسایی کنید و برای پرداختن به آن وقت بگذارید.

* هدیه بدهید
این روانکار گفت: لازم نیست برای همه کسانی که می شناسید هدیه ای تهیه کنید به همسر، مادر، پدر، و یا فرزند خود هدیه ای بدهید که او را شاد کند شادی آنکه برایتان عزیز است و روان شما را شاد می کند.

*پس انداز داشته باشید
فرح بخش تشریح کرد: پشتوانه مالی هیچ وقت ضرری نداشته و ندارد همواره مایه خیر است پس با پس انداز هر چه اندک می توان کارهای زیادی انجام داد و انتخاب های رضایت بخش بسیاری داشت.

* قدردان نعمت ها باشید
این روانکار تصریح کرد: هر آدم منصفی نزد خود نعمت هایی می یابد که بسیاری از افراد از آنها بی بهره اند اگر این نعمت ها را فراموش کرده اید بیشتر فکر کنید و کمی هم با انصاف باشید.

* به سلامت جسم و روانتان اهمیت دهید
فرح بخش در ادامه گفت: در دهای جسمی و بیماری های روحی زندگی را به کام هر انسانی تلخ می کنند تا حد امکان به سلامت خود اهمیت دهید

* مثبت اندیش باشید
فرح بخش خاطر نشان کرد: اگر منفی نگر هستید نظام فکری خود را تغییر دهید اگر چه تغییر فکر سخت است اما حداقل برای شروع می توان تلاش کرد و نکات مثبت هر واقعه ای را دید وشناخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha