معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور اهواز گفت: به همه بیمارستان‌های استان ابلاغ شده كه اگر وسیله و یا تجهیزات مورد نیاز این بیمارستان‌ها در داخل كشور تولید می‌شود، حق ندارند نمونه خارجی آن را خریداری كنند.

سلامت نیوز :  دكتر شاهرخ رئیسیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار كرد: در حال حاضر آمار دقیقی وجود ندارد كه با استناد به آن بتوان گفت كه چه میزان از وسایل و تجهیزات پزشكی مورد استفاده در بیمارستان‌ها در داخل كشور تولید می‌شوند، ولی آنچه مسلم است بسیاری از تجهیزات مورد استفاده در اتاق عمل و بخش‌های ویژه مانند ICU تولید داخل هستند و از نظر كیفیت نیز با نمونه‌های خارجی برابری می‌كنند.

وی با اشاره به اینكه برخی تجهیزات پزشكی تولید داخل حتی صادر نیز می‌شوند، افزود: همچنین بسیاری از تجهیزات مصرفی بیمارستان‌ها نیز تولید داخل هستند، ولی در استان خوزستان این وسایل مصرفی تولید نمی‌شوند. تولید اینگونه وسایل نیازمند وجود شرایط استریلیزه است كه به دلیل وجود معضل گرد و غبار در استان، امكان تولید تجهیزات مصرفی فعال وجود ندارد. اگر هم بتوان وسیله‌ای را در استان تولید كرد، هزینه تولید آن خیلی بیشتر می‌شود و به همین دلیل اینگونه تجهیزات مصرفی از استان‌های دیگر به خوزستان وارد می‌شوند.رئیسیان با تاكید بر لزوم استفاده از وسایل تولید داخل تصریح كرد: به همه بیمارستان‌های خوزستان كه تحت نظر دانشگاه جندی‌شاپور فعالیت می‌كنند ابلاغ شده كه از تجهیزات و كالاهای ایرانی استفاده كنند و در صورتی كه وسیله‌ای در داخل از كشور تولید می‌شوند، نباید نمونه خارجی آن را تهیه كنند. در صورتی كه بیمارستان‌ها نمونه خارجی وسیله‌ای را كه در كشور تولید می‌شود، تهیه كنند، اسناد خرید آن وسیله از سوی دانشگاه پذیرفته نمی‌شود و معاونت درمان هزینه آن را تقبل نمی‌كند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha