گروهی از دانشمندان آمریکایی موفق شده اند کودکان بین دو تا هفت سالی که مبتلا به دیابت نوع یک هستند را با استفاده از بندناف خود آنها درمان کنند.

درمان دیابت نوع یک با استفاده از خون بندناف

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، محققان کالج پزشکی دانشگاه فلوریدا که نتایج بررسی های خود را در شصت و هفتمین کنگره سالانه انجمن دیابت آمریکا در شیکاگو مطرح کردند، در این خصوص اظهار داشتند که با استفاده از خون بندناف کودکان ، دیابت نوع یک را که به دیابت جوانی معروف است و به کودکان و نوجوانان آسیب می رساند، می توان درمان کرد.

به گفته این محققان در کودکان بین دو تا هفت سالی که با خون بندناف خود درمان شده اند ، نتایج طولانی تر و بهتری نسبت به کودکانی که تنها با انسولین درمان شده اند ، بدست آمده است.

براساس گزارش سایبرمد، این دانشمندان با استفاده از گلوسمی موجود در خون بندناف ، این کودکان را درمان کرده اند.

در این خصوص مایکل آلر، سرپرست این تیم تحقیقاتی اظهار داشت:" شش ماه پس از این درمان ، بیماران به دوز بسیار پایینی از انسولین نسبت به کودکانی که تنها با انسولین درمان می شوند، نیاز داشتند. هرچند شش ماه برای نتیجه گیری نهایی زمان بسیار کمی است، ولی ما امیدواریم که پس ازمدتی این کودکان بطور کامل درمان شوند و به این مقدار از انسولین هم نیاز نداشته باشند. به اعتقاد ما می توان از این روش نه تنها برای درمان دیابت نوع یک کودکان استفاده کرد، بلکه می توان تکنیک درمان با سلولهای بندناف را درمورد افراد بزرگسال هم بکار برد."
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha