مدیراعتباربخشی و نظارت بر بیمارستان‌های وزارت بهداشت از اعتباربخشی بیمارستان‌های سراسر كشور برای نخستین بار در شهریور ماه سال جاری خبر داد.

سلامت نیوز: دكتر سجاد رضوی در گفت وگو با (ایسنا)، گفت: پیش از این در مورد بیمارستان‌های كشور اعتباربخشی صورت نمی‌گرفت بلكه ارزشیابی بیمارستان‌ها انجام می‌شد. در زمینه اعتباربخشی بیمارستان‌ها باید آموزش‌های لازم را دریافت و مستندات فراوانی را آماده كنند.

وی با بیان اینكه دراعتباربخشی بیمارستان‌ها به مسائل كیفی بسیار اهمیت داده می‌شود، گفت: تمام مسائل بیمارستانی به صورت بخشی در نظر گرفته می‌شوند نه منفك. بر این اساس استانداردهای 33 بخش در بیمارستانها تعریف شده و اعتباربخشی بیمارستان‌ها بر اساس این استانداردها صورت می‌گیرد.به گفته رضوی آموزش پرسنل، رعایت استانداردها، حقوق بیمار، اصول رعایت كامل طرح انطباق و ایمنی بیمار از جمله مسائلی است كه در اعتباربخشی بیمارستان‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین در اعتباربخشی بیمارستان‌ها تك تك بخشهای بیمارستانی بررسی شده و امتیازدهی می‌شوند.وی تاكید كرد: بیمارستان‌ها هر لحظه در حال ارزشیابی هستند چرا كه این مسئله موجب رقابت میان بیمارستان‌ها می‌شود. اگر بیمارستانی قادر به كسب امتیاز لازم نشود اعتبارنامه مربوطه برای آن بیمارستان صادر نمی‌شود. در مجموع در حال حاضر بررسی‌ها به منظور اعتباربخشی بیمارستان‌ها در حال انجام است و تمام بیمارستان‌های كشور در شهریور ماه امسال اعتباربخشی می‌شوند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha