شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۰
سلامت نیوز: شما هم می‌خواهید عادت شیرخوردن با شیشه را از فرزندتان بگیرید یا كاری كنید كه او راضی شود مكیدن پستانك را كنار بگذارد.

 البته این كار، خیلی سخت است و در اغلب موارد باعث ناراحت شدن كودك می‌شود، ولی اگر بخواهید می‌توانید به شیوه‌ای صحیح و بی‌دردسر این كار را انجام دهید.

استفاده از این روش‌ها به طور حتم كمك بزرگی به شما و همچنین فرزند كوچك‌تان می‌كند. پس بد نیست این شیوه‌های ساده را هم امتحان كنید:

می‌توانید به كودك بگویید شیشه شیر یا پستانكش را با یك بادكنك زیبا فرستاده‌اید تا در آسمان بگردد یا روی ابرها زندگی كند.

او را به یك فروشگاه پر از اسباب‌بازی ببرید و باهم معامله كنید؛ او باید شیشه شیرش را به شما بدهد و در مقابل می‌تواند یكی از اسباب‌بازی‌های مغازه را برای خودش بردارد. (البته اسباب‌بازی باید از قسمتی انتخاب شود كه شما تعیین كرده‌اید.)

اگر نوزادی در خانواده یا در جمع دوستان‌تان دارید، می‌توانید از فرزندتان بخواهید شیشه شیرش را به او بدهد؛ باید طوری به او بگویید كه احساس كند بزرگ‌ شده است و می‌تواند هدیه‌ای به كوچك‌ترها بدهد؛ بچه‌ها به این شیوه خیلی راحت‌تر و با ذوق و شوق بیشتر، شیشه شیر را به شما می‌دهند.

این هم فكر بدی نیست كه شیشه شیر را دفن كنید؛ البته اول چند گل همیشه بهار بكارید و وقتی آنها هنوز جوانه نزده است، شیشه شیر را كنارشان دفن كنید. با این كار، كودك هر وقت گل‌ها را ببینید فكر می‌كند شیشه شیرش شبیه گل‌های زیبای همیشه بهار شده و از خاك درآمده است.

برگزاری یك جشن كوچك برای كنار گذاشتن شیشه شیر و پستانك چطور است؟ شاید بد نباشد برای یك جشن شاد برنامه‌ریزی كنید؛ می‌توانید دو هفته به كودك فرصت دهید و در این مدت هم روزها را روی كاغذی بنویسید و بشمارید تا 14 روز تمام شود.

وقتی 14 روز تمام شد، جشن را برگزار كند و زمانی كه به كودك كیك می‌دهید، شیشه شیرش را از او بگیرید؛ یعنی او وقتی می‌تواند كیك بخورد كه شیشه شیرش را به شما تحویل دهد.

با این كارها براحتی می‌توانید این عادت را از فرزندتان بگیرید؛ مطمین باشید با این شیوه‌های ساده و دوست‌ داشتنی نه تنها خودتان اذیت نمی‌شوید، بلكه دوست دارید هر روز یكی از این كارها را برای كودكی دیگر امتحان كنید. بچه‌ها هم این كارها را به شكل بازی می‌بینند و چندان ناراحت نمی‌شوند.

منبع: جام جم آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha