یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۴
کد خبر: 47664
سلامت نیوز: دانشجوی ترک تحصیل کرده سرش در یک دعوای خیابانی ضربه خورد و حالا به یک نابغه ریاضیات تبدیل شده که می تواند فرمولهای ریاضیات را به نمودارهای فراکتال تبدیل کند.

جیسون پجت نه مدرک دکترا و نه مدرک لیسانس دارد، در حقیقت وی ترک تحصیل کرده بود و در یک فروشگاه کار می کرد اما از یک دهه گذشته از زمانی که به شدت مورد حمله قرار گرفت و توسط اوباش خیابانی به مغز وی ضربه وارد شد وی به یک نابغه ریاضیات تبدیل شده است.

این مرد 41 ساله از شهر تاکوما، واشنگتن پیشتر تنها به تفریح و کار فکر می کرد، اما زمانی که اوباش خیابانی وی را برای کت چرم 99 دلاری خود به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند اوضاع برایش متفاوت شد وی اکنون فرمولهای پیچیده را همه جا مشاهده می کند و آنها را به نمودار تبدیل می کند.

وی در این باره گفت: تنها چیزی که دیدم یک برق روشن بود و تنها چیزی که می دانم این بود که روی زانوهایم روی زمین افتاده بودم و فکر کردم که در حال مرگ هستم.

پزشکان در ابتدا تصور کردند که وی دچار ضربه مغزی شده اما ناگهان پجت شروع به رسم نمودارهای پیچیده کرد، وی پیشتر نمی توانست این نموارها را رسم کند و و در ابتدا هیچ تصوری از چیستی نمودارها نداشت.

منبع: فرارو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha