یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۶
کد خبر: 47672

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد:یکی از اهدافی که دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها دنبال می‌‌کرد، ارتقای کیفیت نان بود که این امر با گذشت یک سال از اجرای این قانون محقق نشده است بلکه فقط موجب افزایش قیمت آن شد.

سلامت نیوز: احد خیری گفت:یکی از اهدافی که دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها دنبال می‌‌کرد، ارتقای کیفیت نان بود که این امر با گذشت یک سال از اجرای این قانون محقق نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به اینکه یک سال از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها می‌گذرد و هیچ تغییری در کیفیت نان مصرفی مردم ایجاد نشده، افزود:مهمترین هدفی که دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها دنبال می‌کرد، مصرف صحیح و نیز ارتقای کیفیت نان بود که این امر تاکنون محقق نشده است.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان موانع موجود بر سر راه ارتقای کیفیت نان، تأکید کرد:نبود نظارت بر عملکرد نانواها باعث شده تا آن‌‌‌ها خود را ملزم به ارتقای کیفیت نان‌ها نکرده و محصولی با کیفیت پایین به دست مصرف کننده برسانند.

وی ادامه داد:اگر نظارت مسئولان اجرایی دقیق‌‌تر و جدی‌‌تر شود،نان با کیفیتی تولید خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه به بیان مشکلات نانوایان پرداخت و افزود:در حال حاضر نانوایان با مشکلاتی نظیر افزایش هزینه سوخت،افزایش قیمت دستمزدها و موارد دیگر روبه رو هستند که دولت باید به این بخش از تولید ملی نیز رسیدگی کند.

خیری از پایین بودن کیفیت آرد تحویلی به نانوایی‌‌ها انتقاد کرد و اظهارداشت:تا زمانیکه آرد با کیفیت به نانوایی‌ها تحویل نشود، نمی‌توان نان مناسب از نانواها تحویل گرفت.

وی گفت:دولت باید سیاست‌‌هایی را در قبال ارتقای کیفیت نان اتخاذ کند که یکی از این سیاست‌ها،ایجاد انگیزه بیشتر به تولیدکنندگان از طریق مشوق‌های اقتصادی و نیز تأمین هزینه‌های سوخت این واحدهاست.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی، در پایان یادآور شد:متأسفانه اختصاص یارانه هم کمکی به ارتقای کیفیت نان نکرد،بلکه فقط موجب افزایش قیمت آن شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha