یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 47684

برای تعیین جنسیت جنین لازم است حداقل در پریود ماهانه قبل از بارداری رژیم پر سدیم و پتاسیم برای پسرزایی و رژیم پركلسیم مثل لبنیات و فقیر از سدیم و پتاسیم برای دخترزایی شروع شود.

سلامت نیوز: بررسی­های انجام شده در مدلهای حیوانی نشان داده كه اگر لارو كرم­های دریایی در آبی كه به آن پتاسیم افزوده شده قرار گیرند، بیشتر نوزادان نر می­شوند، در حالیكه اگر آب قلیایی و به ویژه غنی از كلسیم باشد، اغلب نوزادان ماده می­شوند. ولی در آب دارای تعادل یونی در دو جنس تعادل وجود دارد. به نظر می­رسد كه نسبت پتاسیم به كلسیم و منیزیم اهمیت دارد به طوری كه با افزایش پتاسیم و سدیم اكثر نوزادان نر، و با افزایش كلسیم و منیزیم اكثر آنها ماده می­شوند.

مطالعات روی گاوهایی كه در محیط آكنده از دود پتاسیم بودند و غذای غنی از كلسیم مصرف می­كردند نشان داد كه 90% گاوهای به دنیا آمده، نر بودند.

مشابه همین نتایج در مطالعات انجام شده روی زنان كانادایی به دست آمده است. به نظر می­رسد كه تغییر یونها موجب تغییر تمایل غشای اوول (تخمك) می­شود. برای موفقیت در این امر لازم است حداقل در پریود ماهانه قبل از بارداری رژیم پر سدیم و پتاسیم برای پسرزایی و رژیم پركلسیم مثل لبنیات و فقیر از سدیم و پتاسیم برای دخترزایی شروع شود.

در مواردی از قبیل فشار خون بالا، ناراحتی­های قلبی و نارسایی كلیه مصرف رژیم پسرزایی (به دلیل سدیم بالا) ممنوع است.
در عوض به هنگام وجود اختلالات عصبی، بالا بودن كلسیم خون و نارسایی كلیوی هم رژیم دخترزایی نباید تجویز شود. برای موفقیت، رژیم موردنظر باید با جدیت پیگیری شود.

ذكر این نكته ضروری است كه مطالعات انجام شده روی خوك­ها این نظریه را تائید كرده است و قرار دادن آنها در محیط پتاسیم و مصرف غذای پر كلسیم نتوانسته نسبت جنسی را در متولدین تغییر دهد.

ـ كلسیم ؛ مصرف لبنیات، سبزی و میوه كافی نیاز معمول بدن به این ماده را تأمین می­كند. در صورتی كه تمایل دارید میزان كلسیم دریافتی خود را افزایش دهید (رژیم دخترزایی) كافی است مقدار بیشتری از این گونه مواد به خصوص شیر و لبنیات مصرف نمائید. توجه داشته باشید كه مصرف نانهای تخمیر نشده به علت وجود اسید فیتیك، جذب كلسیم را كاهش می­دهد.
ـ منیزیم ؛ این عنصر در كلروفیل گیاهان وجود دارد و بنابراین گیاهان سبز غنی از منیزیم هستند. حبوبات و مغزها نیز منابع خوبی از این ماده می­باشند. اگر چه در بسیاری از مواد غذایی این عنصر وجود دارد ولی لبنیات منبع غذایی عمده­ای محسوب نمی­شوند.

ـ سدیم ؛ بسیاری از غذاهای آماده دارای مقدار زیادی سدیم هستند. كنسروها، كالباس و سوسیس، بیسكویت شور، زیتون شور، خیارشور، پنیرهای شور، سس­های تجارتی و ماهیهای نمك سود منابع خوبی از این عنصر می­باشند. در عوض شیر و لبنیات، میوه­های تازه و همین طور سبزیهای تازه از نظر سدیم نسبتاً فقیر هستند.

ـ پتاسیم ؛ مواد غذایی غنی از پتاسیم شامل گوشتها و میوه­ها، غلات به ویژه برنج، سبزیها و صیفی­ها، میوه های تازه و خشك و آشامیدنیها هستند.

منبع: نی نی سایت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha