یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 47694
سلامت نیوز:  در این شرایط بعضی از زوجها احساس می كنند كه قبل از باردار شدن مجدد زمان زیادی لازم دارند تا بتوانند اندوه خود را فراموش كنند اما دسته دیگر از زوجها احساس می كنند كه باردار شدن مجدد باعث می شود تا آنها سریع تر غم از دست دادن نوزاد خود را فراموش كنند.

از نظر پزشكی خانم ها می توانند پس از سقط شدن نوزادشان، بعد از اولین عادت ماهانه خود مجدداً باردار شوند و عموماً 4 تا 6 هفته زمان می برد. بیشتر متخصصین پیشنهاد می كنند كه پس از سقط شدن نوزاد، در حدود هفته 6 یك چكاپ انجام دهید مطمئن شوید كه سایز رحم شما به اندازه طبیعی خود برگشته است.

در بیشتر موارد، سقط شدن جنین یكدفعه اتفاق می افتد و احتمال بسیار كم وجود دارد تا در بارداری های بعدی نیز اتفاق بیفتد. بهرحال، اگر 3 دفعه سقط های متوالی را تجربه كرده اید بهتر است تا قبل از باردار شدن مجدد تحت نظر پزشك قرار بگیرید.

بدبختانه، شایع ترین دلایل سقط جنین اجتناب ناپذیر هستند. بهرحال بعضی از فاكتورهای روش زندگی به عنوان بهترین شرایط بارور شدن و بارداری سالم شناخته شده اند. دوری كردن از مصرف الكل، ورزش های سبك و منظم و رعایت رژیم مخصوص بارداری از قبیل مصرف اسید فولیك و ویتامین ها و مواد معدنی ترجیحاً از منابع طبیعی، نگه داشتن وزن بدن بشكل استاندارد، كم كردن استرس و داشتن خواب كافی از فاكتورهای مهم برای یك بارداری سالم به حساب می آیند.


منبع: نی نی سایت


 


نسخه قابل چاپ    برای دیگران بفرستید    نظرات کاربران   


محصولات آموزشی مادر، نوزاد، كودك تا دبستان - بهترین ها برای كودكان ایرانی - دریافت یكساعته - من و مامان - عمادشاپ
تراشه های الماس

نی نی سنتر پایین مقالات
تبلیغات در نی نی سایت

نظرات/تجربیات کاربران     شما هم تجربه خود را مطرح کنید

شما هم تجربه خود را مطرح کنید:     
نام (اختیاری):     

توجه:

    نظرات ارسالی قبل از قرار گرفتن در سایت بازبینی شده و نظرات نامناسب حذف می شوند.
    لطفاً سؤالات خود را در این قسمت مطرح نفرمایید..


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha