سلامت نیوز: اظهارات نادرست كودك چهارساله، ماموران آتش‌نشانی پایتخت را نزدیك به هفت ساعت معطل كرد.  سیدعلیرضا علوی، مدیرروابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی پایتخت گفت: در پی تماس با سامانه 125 در ساعت 12:45 روز جمعه مبنی بر سقوط یك كودك هنگام دوچرخه‌سواری داخل كانال فاضلاب، ستاد فرماندهی امدادگران ایستگاه 63 را به محل اعلام شده در منطقه خاورشهر اعزام كردند.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران ادامه داد: امدادگران پس از حضور در محل و انجام عملیات جست‌وجو با استفاده از تجهیزات پس از گذشت هفت ساعت هیچ موردی مبنی بر مفقودشدن كودكی همراه با دوچرخه‌اش در كانال آب را پیدا نكرده و به عملیات خود خاتمه دادند.

وی با بیان این‌كه به عوامل انتظامی محله خاورشهر نیز هیچ‌گونه خبری مبنی بر مفقودشدن فردی گزارش نشده است، خاطرنشان كرد: ماموران آتش‌نشانی همچنین در پرس‌وجو از اهالی محل متوجه شدند كه هیچ‌یك از افراد حاضر در محل با چنین موضوعی روبه‌رو نشده و آن را مشاهده نكردند.

به گفته علوی بر اساس تحقیقات ماموران مشخص شد كه پسربچه‌ای چهارساله خبر پرتاب دوستش با دوچرخه به داخل كانال فاضلاب را به والدینش گفته، اما در بررسی‌های بعدی مشخص شد كه این خبر صحت نداشته چرا كه هیچ نشانه‌ای از سقوط در كانال مشاهده نشده است و هیچ‌یك از اهالی محل نیز صحت آن را تایید نكردند.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان این‌كه چنین تماس‌هایی امكان امدادرسانی به حوادث احتمالی واقعی را در كوتاه‌ترین زمان ممكن از آتش‌نشانان سلب می‌كند از شهروندان خواست دقت بیش‌تری در ارایه و اعلام اخبار به سامانه 125 داشته باشند.

منبع: روزنامه ملت ما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha