عضو كمیته كشوری ایمن سازی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی خواستار ورود سه واكسن جدید پیشگیری از بیماری های عفونی تنفسی، مننژیت و اسهال های شدید در برنامه های واكسیناسیون كشور شد.

سلامت نیوز : 'محمدعلی نیلفروشان' در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینكه برخی كشورهای پیشرفته واكسن هایی را در برنامه واكسیناسیون خود دارند كه در ایران وجود ندارد، گفت: ورود سه واكسن جدید به برنامه واكسیناسیون كشوری، ضروری است.

او تاكید كرد واكسن 'پنوموكوك' یكی از این واكسن ها است كه از بروز بیماری های عفونی تنفسی جلوگیری می كند.نیلفروشان خاطرنشان كرد میكروبی موسوم به 'پنوموم' موجب ایجاد ذات الریه، بیماری سینوس ها و حتی مننژیت می شود.عضو كمیته كشوری ایمن سازی وزارت بهداشت،گفت: همچنین واكسنی موسوم به واكسن مننگوكوك نیز در برخی كشورها جزو برنامه واكسیناسیون قرار دارد كه این واكسن نیز از بروز بیماری مننژیت جلوگیری می كند.نیلفروشان اظهار داشت: واكسن روتاویروس برای جلوگیری از اسهال های شدید در شیرخواران نیز ضروری است و این واكسن ها باید در آینده وارد برنامه واكسیناسیون كشوری شود.وی یادآور شد در زمان حاضر واكسن های سه گانه ( دیفتری- كزاز و سیاه سرفه) ، ب.ث.ژ - واكسن ضد مایكوباكتریال(بیماری سل)- ، قطره فلج اطفال، هپاتیت بی و ام. ام. آر ( سرخك، سرخجه و اوریون) در برنامه واكسیناسیون كشوری قرار دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha