فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی گفت: مایت ها -نوعی حشره های بسیار ریز از گروه كنه ها موجود در گرد و غبار- و سوسك ها از مهم ترین عوامل آلرژی بینی در خانه به شمار می رود.

سلامت نیوز : 'مریم محلوجی راد'  در گفت و گو با ایرنا افزود: حشرات ریزی به نام مایت ها داخل گرد و غبار منزل وجود دارند كه با چشم دیده نمی شوند و آلرژی زا هستند.

وی با بیان اینكه آلرژی بینی از شایع ترین انواع آلرژی به شمار می رود، خاطرنشان كرد برای برطرف كردن علایم آزاردهنده آلرژی بینی مانند عطسه باید ابتدا علایم به وجود آورنده علایم را از بین برد.این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی گفت: از بین بردن مایت ها، روش های خاص خود را دارد و برای این كار باید گردگیری شدید داخل منزل انجام شود.محلوجی راد افزود: مایت ها به ویژه داخل رختخواب ها وجود دارند بنابراین باید روی رختخواب ها از ملحفه استفاده و این ملحفه ها نیز هفته ای یك بار شسته شود.

وی با اشاره به وجود ملحفه های ضد مایت در بازار گفت: اثربخشی اینگونه ملحفه ها، چندان مشخص نشده است.این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی به مردم به ویژه مبتلایان به آلرژی توصیه كرد كیسه های جاروبرقی را برای جلوگیری از انتشار گرد و غبار، داخل منزل تخلیه نكنند.محلوجی راد با بیان اینكه سوسك به شدت آلرژی زا است، گفت: حتی یك سوسك زنده در خانه به شدت ایجاد آلرژی می كند چرا كه یك سوسك زنده نشانه وجود تعداد فراوانی سوسك در داخل خانه است.

وی افزود: كپك ها و حیواناتی مانند سگ، گربه و پرندگان از دیگر عوامل آلرژی زا در خانه هستند كه برای رفع آلرژی باید آنها را از محیط خانه دور كرد.این متخصص آلرژی اظهار داشت: برای از بین بردن كپك ها باید محیط خانه، رطوبت زدایی شود.به گفته محلوجی راد، 20 درصد مردم كشور به آلرژی بینی ابتلا دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha