رئیس پنجاه و دومین کنگره انجمن دندانپزشکی ایران با اعلام اینکه وضعیت کشورمان به لحاظ بهداشت دهان و دندان کودکان 6 تا 12 سال در منطقه بهترین است، افزود: متاسفانه در رده سنی 20 تا 25 سال بدترین هستیم.

سلامت نیوز :  دکتر محسن امین سبحانی روز یکشنبه در نشست خبری پنجاه و دومین کنگره بین المللی انجمن دندانپزشکی ایران که از 19 تا 22 اردیبهشت ماه جاری در سالن همایشهای برج میلاد برگزار می شود، افزود: آمار دقیقی از میزان پوسیدگی دندانهای ایرانیها وجود ندارد اما آنچه مسلم است اینکه وضعیت خوبی نداریم.

وی با اشاره به بالا رفتن سطح پوسیدگی دندانها به خصوص در شهرهای کشور، گفت: مهمترین علت آن، تغییر رویه مواد غذایی است که مصرف می کنیم.این متخصص درمان ریشه با تاکید بر اینکه سلامت دهان و دندان ارتباط مستقیمی با سلامت سایر اعضای بدن دارد، ادامه داد: ارتباط بیماریهای دهان و دندان با زایمان زودرس و سقط جنین ثابت شده است.به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ رئیس پنجاه و دومین کنگره بین‌المللی انجمن دندانپزشکی ایران با اشاره به ضرورت توجه بیشتر مسئولان به مقوله بهداشت و پیشگیری از بیماریهای دهان و دندان، گفت: ایمپلنت در شهرهای بزرگتر و برای افراد دارای شرایط مالی بهتر قابل دسترسی است. این در حالی است که باید بر آموزش بهداشت و پیشگیری تمرکز بیشتری کنیم.

امین سبحانی در پاسخ به این پرسش که آیا ترس ناشی از درد دندانپزشکی باعث مراجعه کمتر مردم به دندانپزشکان می‌شود، اظهار کرد: بیش از 90 درصد از بیماران تجربه درد زیاد در دندانپزشکی را ندارند و یکی از علل تمایل کمتر مردم به درمان دندانهای خود در مراحل اولیه،‌ هزینه‌های دندانپزشکی است.وی گفت: در حال حاضر با وجود تاسیس دانشکده‌های مختلف دندانپزشکی، توزیع دندانپزشکان در سطح کشور ناعادلانه است این در حالی است که یکی از اهداف تاسیس این دانشکده‌ها تربیت متخصصانی بود که در روستاها به مردم خدمت ارائه دهند.امین سبحانی در ادامه به شعار کنگره امسال اشاره کرد و افزود: آموزش شکست‌ا‌، راهبری به سوی موفقیت شعار امسال این رویداد علمی است بنابراین سعی می‌کنیم در طول برگزاری کنگره از تجربه‌های اساتید بهره مند شویم.وی افزود: همزمان با برگزاری کنگره دو جشنواره نیز برگزار می‌شود که یکی از آنها جشنواره علمی تحقیقی شهید هدایت است و در آن به محققان برتر در زمینه دندانپزشکی جوایزی اهدا می‌شود. در جشنواره دنتال انفورماتیک بخشهای دیجیتال و انفورماتیک مورد استفاده در دندانپزشکی مطرح می شود.

در ادامه دکتر شهاب دبیرعلمی پنجاه و دومین کنگره بین‌المللی انجمن دندانپزشکی ایران درباره وضعیت دندانپزشکان در شهرهای کوچک کشور گفت: دندانپزشکان در شهرهای کوچک فاقد امکانات اولیه مانند دستگاههای استریل هستند و دولت نمی‌خواهد در این زمینه اقداماتی انجام دهد.وی در ارتباط با تعداد مقالات رسیده به کنگره افوزد: حدود 542 مقاله شامل 312 مقاله در قالب سخنرانی و 230 پوستر به دبیرخانه جشنواره ارائه شد که 100 مقاله به منظور سخنرانی و 98 اثر به منظور ارائه در قالب پوستر انتخاب شد علاوه بر آن از 35 استاد صاحب نام نیز دعوت کردیم که در این رویداد علمی سخنرانی کنند.
  شهاب افزود: 30 برنامه آموزشی دور میز طی دو روز برگزار می‌شود و حدود 60 پنل نیز به شرکت کنندگان ارائه می‌شود. این کنگره حداکثر امتیاز بازآموزی را دارد که حدود 16 امتیاز است. یکی از ابتکارات این کنگره برگزاری مسابقات علمی است.دکتر مصطفی فاطمی، مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی پنجاه و دومین کنگره بین‌المللی انجمن دندانپزشکی ایران نیز گفت: دندانپزشکان 25 تا 30 درصد از جامعه پزشکی را تشکیل می‌دهند و انجمن دندانپزشکی ایران پس از نظام پزشکی قدیمی‌ترین تشکل علمی و صنفی پزشکان محسوب می‌شود.وی درباره کاربرد مواد در دندانپزشکی اظهارداشت: دندانپزشکی بیش از هر رشته علوم پزشکی به مواد وابسته است و مجموعه کم و بیش ساختار یافته‌ای در زمینه تجهیزات پزشکی در وزارت بهداشت فعالیت می‌کند و مواد و وسائلی که قرار است وارد کشور شود باید از حداقل استانداردهای بین المللی برخوردار باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha