مدیراعتباربخشی و نظارت بر بیمارستان‌های وزارت بهداشت از اعتباربخشی بیمارستان‌های سراسر كشور برای نخستین بار در شهریور ماه سال جاری خبر داد.

سلامت نیوز :  سجاد رضوی مدیر اعتباربخشی و نظارت بر بیمارستان‌های وزارت بهداشت در گفت‌وگو با برنا بااشاره به این مطلب که خود ارزیابی بیمارستان‌ها به اتمام رسیده است، اظهار داشت: در حال حاضر بررسی‌ها به منظور اعتباربخشی بیمارستان‌ها در حال انجام است و تمام بیمارستان‌های كشور در شهریور ماه سال جاری اعتباربخشی می‌شوند.

رضوی با بیان این مطلب که در گذشته اعتبار بخشی بیمارستان‌ها صورت نمی‌گرفت، اظهار داشت: در اعتباربخشی تک تک بخش‌های بیمارستانی بررسی شده و امتیازدهی می‌شوند.
مدیر اعتباربخشی و نظارت بر بیمارستان‌های وزارت بهداشت ادامه داد: آموزش پرسنل، رعایت استانداردها، حقوق بیمار، اصول رعایت كامل طرح انطباق و ایمنی بیمار از جمله مسائلی است كه در اعتباربخشی بیمارستان‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
وی بیان داشت: بر اساس برنامه اعتباربخشی، بیمارستان‌ها ملزم به رعایت منشور حقوق بیمار هستند، زیرا که یكی از اجزای اصلی این برنامه توجه به منشور حقوق بیماران است.رضوی افزود: با اجرای این طرح بیمارستان‌ها هر لحظه توسط وزارت بهداشت در حال ارزشیابی هستند، چرا كه این مسئله موجب رقابت میان بیمارستان‌ها می‌شود. همچنین اگر بیمارستانی قادر به كسب امتیاز لازم نشود اعتبارنامه مربوطه برای آن بیمارستان صادر نمی‌شود.رضوی در خاتمه خاطر نشان کرد: تاكنون نظارت‌ها منوط به دریافت شكایت بوده است، اما با اجرای برنامه اعتباربخشی و شفاف شدن عملكرد بیمارستان‌ها، بحث نظارت ‌بدون ارسال گزارش از سوی بیماران نیز فعال می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha