یکشنبه ۳ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4775

تحقیقات جدید نشان می دهد که بادمجان دارای یك ماده ضد تشنج است و در درمان بیماری صرع اثر بسیار خوبی دارد. بنابراین اشخاصی كه تشنج دارند و یا مبتلا به این بیماری می‌باشند بهتر است كه از بادمجان استفاده كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مهمترین خاصیت بادمجان كم كالری بودن آن است كه غذای بسیار خوب برای كسانی است كه می‌خواهند وزن كم كنند زیرا دارای ویتامین و مواد معدنی نیز می باشد .

بادمجان را حتما به حالت كاملا رسیده باید مصرف كرد، زیرا خام آن طعم تلخ داشته و در افرادی كه آسم و برونشیت دارند باعث تحریك این بیماری‌ها می‌شود.

بادمجان اثر نرم كننده و مدر دارد و بعلت دارا بودن آهن در رفع كم خونی داروی موثری است.

بادمجان را می توان برای از بین بردن ورم و التهاب بر روی عضو ملتهب گذاشت. دانه بادمجان ایجاد یبوست می كند.

ریشه بادمجان و شاخه‌های خشك شده و برگ‌های آن اثر بند آورنده خون را داشته، قابض بوده و می توان برای درمان انواع خونریزی‌ها استفاده كرد.

بادمجان پاد زهر خوبی برای مسمومیت‌های حاصل از خوردن قارچ سمی است.

خوردن بادمجان گرفتگی رگ‌ها را باز كرده و شخص را از خطر سكته قلبی محفوظ می‌دارد و نیز برطرف كننده یبوست نیز هست.

برگها و پوست سیاه بادمجان اگر جوشانده شود، این جوشانده درمان اسهال خونی است. همچنین جوشانده ریشه بادمجان در درمان بیماری آسم موثراست.

گفتنی است، بادمجان مقوی معده است. آب زردرنگی كه در موقع نمك زدن و گذاشتن بادمجان از آن خارج می شود برای خشك كردن عرق دست و پا بهترین داروست و اشخاصی كه دست و پایشان مرتب عرق می كند باید چند بار در روز آن را با این آب بشویند تا از شر این مرض آسوده شوند.

اگر بادمجان را بسوزانند و خاكستر آن را با سركه خمیر كنند و به زگیل بمالند زگیل كنده خواهد شد.

از بادمجان می توان به عنوان مسكن برای تسكین در استخوان شكسته و ضرب خورده استفاده كرد بدین طریق كه باید بادمجان را در فر قرار داد تا نیم پز شود و سپس آب آنرا با فشار گرفته و به مقدار نصف آن آب شكر قهوه ای اضافه كرده و آنرا هم بزنید و بنوشید.

بادمجان دارای آلكالوئیدی بنام سولانین Solanine است كه ممكن است در معده‌های ضعیف ایجاد آلرژی و مسمومیت كند.

شایان ذکراست، بادمجان با همه خواصی كه گفته شد نباید مورد استفاده اشخاصی كه بواسیر و یا درد چشم دارند قرار گیرد، زیرا بیماری آنها را تشدید می كند. این اشخاص اگر می خواهند بادمجان بخورند بهتر است آنرا با گوشت، روغن و یا سركه پخته و سپس مصرف كنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha