یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۴
کد خبر: 47750

سردرد شایع ترین بیماری مغز است. به طوری که می توان گفت 95 درصد سردردها خوش خیم هستند و تنها مواردی همچون سردردهای ناگهانی شدید، نداشتن تعادل از جمله علائم خطرناک هستند.

سلامت نیوز : عسگر قربانی دبیر نوزدهمین کنگره نورولوژی و الکتروفیزولوژی بالینی ایران گفت: این کنگره  از 19 تا 22 اردیبهشت ماه سال جاری در سالن همایش های صدا و سیما با حضور متخصصان مغز و اعصاب، جراحان اعصاب، طب فیزیکی متخصصان بیماری های داخلی برگزار می‌شود.

وی افزود:همچنین شرکت کننده‌های خارجی از کشورهای مختلف همچون آمریکا، آلمان، فرانسه، اتریش، لبنان، امارات حضور دارند. قربانی بیان کرد: تازه های مغز و اعصاب با هدف آشنایی متخصصان مغز و اعصاب با روش های نوین در این کنگره ارائه می شود.به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا ؛ وی در مورد8 محور اصلی این کنگره اظهار داشت: بیماری های مغز و اعصاب و عروق، ماهیچه ای، عصبی، تشنجی، سر، ام اس، بیماری های حرکتی، سردرد و اختلالات شناخت نوفیزیولوژی از جمله محورهای این همایش است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا ؛ قربانی اظهار داشت: متخصصان کشور ما در جایگاه خوبی قرار دارند این در حالی است که در زمینه پزشکی پیشرو نیستیم. وی تصریح کرد: در سال های اخیر مقالات زیادی چاپ شده که این موضوع سبب شده که جایگاه ایران در این عرصه تغییر کند. قربانی اظهار داشت: کنگره امسال در مجموع کتاب کنگره است که به صورت مدرن مجوز چاپ را از وزارتخانه دریافت کرده است که مباحث جدیدی تحت عنوان نولوژی و طب داخلی در آن گنجانده شده است.

90 درصد سردردها خوش خیم هستند
دبیر نوزدهمین کنگره نولوژی و الکتروفیزولوژی بالینی ایران ادامه داد: سردرد شایع ترین بیماری مغز است. به طوری که می توان گفت 95 درصد سردردها خوش خیم هستند و تنها مواردی همچون سردردهای ناگهانی شدید، نداشتن تعادل، سردرد مداوم، سردردهای شبانه به طوری که فرد را از خواب بیدار کند، دو بینی، تاری دید از جمله علائم خطری است که افراد در هنگام سردردها باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

دلیل اصلی بروز بیماری ام اس شناخته نشده است
وی تصریح کرد: برخی از بررسی ها نشان دهنده آن است که کمبود ویتامین D، آلودگی محیطی، صنعتی شدن، مشغله های فکری از جمله موارد بروز بروز بیماری‌های ام اس است این در حالی است که متخصصان همچنان دلیل اصلی بروز ام اس شناسایی نکردند.

بروز سکته مغزی جوانان زیر 45 سال
قربانی خاطر نشان کرد: افرادی که زیر 45 سال مبتلا به سکته های مغزی می‌شوند به عنوان سکته های مغزی جوانان شناخته شدند. همچنین فشار خون مهمترین عامل خطر در سکته های مغزی است. وی ادامه داد: 85 درصد سكته‌های مغزی به دلیل انسداد رگ و لخته شدن خون است.  درمان سكته‌های مغزی طی چند سال اخیر جهش بزرگی داشته است. دبیر نوزدهمین کنگره نولوژی و الکتروفیزولوژی بالینی ایران افزود: دارویی به نام rtPA در مراكز اغلب استان‌ها فراهم است كه اگر بیمار مبتلا به سكته مغزی ظرف سه ساعت به بیمارستان مراجعه كند، استفاده از این دارو می‌تواند تا حد بسیار زیادی خطر را برای بیمار مربوطه برطرف كند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha