رییس انجمن داروسازان کشور گفت: «کشور ما همواره از سوی دیگر کشور‌ها درحال تهدید و تحریم است؛ ولی هیچ‌گاه ازلحاظ واردات مواد اولیه و دارو تحریم نشده‌ایم. در حال حاضر نیز از لحاظ تامین دارویی مشکلی نداریم.»

سلامت نیوز :  رهبر مژده‌ای آذر در گفتگو با سینا نیوز افزود: «شرکت‌های دارویی و داروخانه‌ها در ارائه دارو‌ها به متقاضیان احتیاط می‌کنند تا در آینده اگر مشکلی برای تامین دارویی و تحریم به وجود بیاید، صنعت داروسازی و ارائه دارو کمتر دچار مشکل شود.»

وی ضمن اطمینان دادن به اینکه در حال حاضر مشکل حادی در تامین دارو در کشور وجود ندارد، ادامه داد: «در بعضی شرایط ارائه برخی دارو‌ها به مشکل می‌خورد که امری عادی در داروسازی کشور است و اغلب به دلیل تامین ارز است که با مشکل رو به رو می‌شود.» رییس انجمن داروسازان در ادامه در خصوص اینکه وزیر بهداشت اعلام کرده است در صورت تخصیص ندادن بودجه کافی از سوی دولت و مجلس اغلب دارو‌ها با گرانی ۱۰ درصدی رو به رو خواهند شد، گفت: «بالا رفتن قیمت دارو با دستور مستقیم وزارت بهداشت و برگزاری جلسه و بررسی داروی مشخص، صورت می‌گیرد و به این شکل نیست با دادن یک بخشنامه کل داروهای موجود در سطح کشور با گرانی رو به رو شوند. اگر گرانی به وجود بیاید در برخی اقلام دارویی خواهد بود و بیشتر از ۱۰ درصد بالا نخواهد رفت.» وی ادامه داد: «بر اساس گزارش‌ها از ابتدای سال تاکنون نزدیک به ۱۰۰ قلم دارو از جمله انواع آنتی بیوتیک‌ها با کاهش قیمت رو به رو بوده است و تنها قرص رانیتیدین و شربت‌ام.جی.اس افزایش پیدا کرده است. این ارزانی به هیچ وجه به صلاح جامعه داروسازان و داروخانه‌ها نیست. اجناس مختلف در سطح کشور با افزایش قیمت رو به رو بوده است تنها دارو است که گران نشده است. به همین علت بسیاری از داروخانه‌ها با ورشکستگی در آینده‌ای نزدیک رو به روخواهند بود.» رییس انجمن داروسازان کشور در پایان خاطر نشان کرد: «مشکلات کنونی تامین دارو مشکلات ارز است. بانک‌ها با پیش بینی نکردن وظایف خود صنعت داروسازی را با مشکل جدی رو به رو کرده‌اند. کارخانجات و واردکننده‌ها با مشکل ارز دولتی مواجهند ولی وزارت بهداشت به وظایف خود در تامین دارو عمل می‌کند. تحریم بانک‌های کشور و نوسانات ارزی در ورود مواد اولیه به بازار دارو مشکل ایجاد کرده است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha