سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬با اعلام این که کمیسیون بهداشت و درمان هم‌اکنون از نحوه و محل اختصاص اعتبار دو هزار میلیاردی هدفمند کردن یارائه‌ها به بخش سلامت بی‌اطلاع است٬ افزود: بر اساس اظهارت مسئولان وزارت بهداشت٬ معلوم شده که دولت هنوز اجازه برداشت این اعتبار را به وزارتخانه نداده است.

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با تأکید بر این که مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان در بازپس‌گیری اعتبار ۱۱۵۰ میلیاردی از دولت بسیار قاطع است٬ گفت: در صورتی که کمیسیون بر ندادن این اعتبار از سوی دولت به بخش سلامت اطمینان حاصل کند٬ به‌طور حتم به مجامع قانونی به‌ویژه قوه قضائیه شکایت می‌کند.

حسن تأمینی‌لیچایی در گفت‌وگو با خانه ملت٬ با اشاره به تلاش‌های کمیسیون بهداشت و درمان برای اختصاص اعتبارات لازم برای حوزه سلامت کشور٬ افزود: در سال ۹۰ به همت مجلس هشتم حدود سه‌‌هزار میلیارد تومان از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها  به نظام سلامت اختصاص داده شد که دولت باید در سال اول قانون برنامه پنجم توسعه آن را به طور کامل به وزارت بهداشت پرداخت می‌کرد اما متأسفانه اختصاص این اعتبار از سوی دولت با مشکلات زیادی روبه‌رو شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی٬ با انتقاد از اقدام غیرقانونی دولت در اختصاص اعتبار ۱۱۵۰ میلیارد تومانی حوزه سلامت به وزارت راه و شهرسازی٬ گفت: این بودجه می‌بایست صرف بیماران، کارآمد کردن ارائه خدمات بالینی و کمک به هزینه داروهای بیماران صعب العلاج می‌شد اما متأسفانه صرف پرداخت پاداش به کارکنان راه و ترابری شده است.

وی با بیان این که کمیسیون بهداشت و درمان کار خود را برای بررسی اختصاص اعتبار ۱۱۵۰ میلیارد تومانی به وزارت راه و شهرسازی آغاز کرده است٬ افزود: امروز در جلسه کمیسیون یکی از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده به‌طور حتم بررسی این موضوع است.

تأمینی‌لیچایی با اشاره به تعامل ضعیف وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی با کمیسیون بهداشت و درمان٬ یاد‌آور شد: متأسفانه به‌علت ضعف این وزارتخانه در برقراری تعامل با مجلس٬ مشکلات به سختی و کندی حل می‌شود.

این نماینده مجلس هشتم٬ با اعلام این که کمیسیون بهداشت و درمان هم‌اکنون از نحوه و محل اختصاص اعتبار دو هزار میلیاردی هدفمند کردن یارائه‌ها به بخش سلامت بی‌اطلاع است٬ افزود: بر اساس اظهارت مسئولان وزارت بهداشت٬ معلوم شده که دولت هنوز اجازه برداشت این اعتبار را به وزارتخانه نداده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم٬ با تأکید بر این که مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان در بازپس‌گیری اعتبار ۱۱۵۰ میلیاردی از وزارت راه و شهرسازی بسیار قاطع است٬ گفت: در صورتی که کمیسیون بر ندادن این اعتبار از سوی دولت به بخش سلامت اطمینان حاصل کند٬ به‌طور حتم به مجامع قانونی به‌ویژه قوه قضائیه شکایت می‌کند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha