مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در امریکا در گزارش جدیدی اعلام کرد: شمار کودکان کبتلا به اوتیسم در این کشور طی سالهای اخیر افزایش یافته است.

سلامت نیوز :  طبق آمار جدید این مرکز، در آمریکا تقریبا از هر ۸۸ کودک یک مورد ابتلا به اختلال طیفی اوتیسم شناسایی شده است که رقم فوق تا این تاریخ بالا‌ترین آمار ثبت شده محسوب می‌شود. بر اساس مطالعات جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا، میزان شیوع اختلالات طیفی اوتیسم در بین کودکان پسر، تقریبا ۵ برابر بیشتر از کودکان دختر است به طوری که از هر ۵۴ کودک پسر در آمریکا یک نفر به این اختلال مبتلا می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا ؛ طبق آمار اخیر تعداد کودکان مبتلا به اختلالات طیفی اوتیسم در ایالت آلابامای آمریکا یک کودک از هر ۲۱۰ کودک و در ایالت اوتا یک کودک از هر ۴۷ کودک برآورد شده است. هم چنین بالا‌ترین نرخ ابتلا به این اختلال در بین کودکان سیاه پوست و اسپانیایی تبار مشاهده شده است. در این مطالعه که در هفته نامه مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا تحت عنوان بیماری مرگ و میر به چاپ رسیده، نرخ نسبی ابتلا به اوتیسم در ۱۴ منطقه این کشور ارائه شده است. اصطلاح اوتیسم یا در خودفرورفتگی به کودکانی اطلاق می‌شود که با دنیای بیرون از لحاظ نگاه، گفتار، رفتار و ارتباط عاطفی با افراد هیچ ارتباطی ندارند. این بیماری معمولا از دوران کودکی و در دو سطح قبل از دو و نیم سالگی و بعد از سه سالگی بروز می‌کند. شاخصه اصلی این بیماری این است که این کودکان گفتار ندارند و یک کودک عادی در یک سالگی تک واژه، در ۱۶ و ۱۵ ماهگی جملات کوتاه بدون فعل و در سه تا چهار سالگی تقریبا زبان شبه بزرگسالان را دارد، ولی اوتیسم‌ها این روند تحول گفتار را طی نمی‌کنند و حتی در چهار سالگی کلمات را در حد چند واژه به کار می‌برند. ویژگی دوم آن‌ها علاوه بر محدودیت خزانه لغات به کارگیری ضمایر به صورت معکوس است مثلا من گفتم تو گفتی و یا اینکه جملات دیگران را عینا تکرار می‌کنند. این کودکان حتی قبل از اینکه گفتار پیدا کنند قادر به نگاه کردن مادر و تعقیب او با حرکات چشم و لبخند زدن هم نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha