رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به طرح پزشک امین گفت: تامین اجتماعی واجد شرایط علمی برای اجرای کارهای درمانی نیست و رسالت آن حمایت است که در حال حاضر عدم حمایت کافی از بیماران بزرگ‌ترین مشکل درمانی کشور است.

سلامت نیوز :  دکتر بعقوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفتگو با سینانیوز با بیان اینکه حوزه درمان در دانشگاههای علوم پزشکی مهم‌ترین مسئله است گفت: امسال بحث پزشک خانواده را به عنوان اصلیترین برنامه برای افزایش اقدامات درمانی در نقاط شهری و روستایی اجرایی خواهیم کرد.

وی با اشاره به مشکلات طرح پزشک خانواده و ارائه برنامه ۰۲ جهت رفع نواقص این طرح اظهار کرد: منافع پزشک خانواده بسیار بیشتر از مشکلاتی بود که در اجرای آن دیده شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز یادآور شد: در صورتی که به دنبال عدالت هستیم، طرح پزشک خانواده راه حل قاطعی برای حل مشکلات بهداشتی خواهد بود. وی با اشاره به طرح پزشک امین ادامه داد: رضایتمندی مقطعی نباید جلوی برنامه ریزیهای اساسی را بگیرد زیرا هر کسی صلاحیت اجرای کارهای اجرایی در حوزه بهداشت و درمان را نداشته و برای موفقیت در این مسیر باید با ایجاد پکیج مناسب و تمرکز هزینه‌ها و امکانات در راستای ارتقای پزشک خانواده تلاش شود. دکتر یعقوبی بیان داشت: تامین اجتماعی واجد شرایط علمی حوزه سلامت نیست و رسالت آن حمایت از بیماران تحت پوشش است که در حال حاضر عدم حمایت کافی تامین اجتماعی از بیماران تحت پوشش از بزرگ‌ترین مشکلات حوزه بهداشت و درمان کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha