سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ گفت: بررسی طرح تعیین تکلیف دوره‌های آموزش به‌ورزان وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی و لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده از مهم‌ترین دستور کارهای کمیسیون بهداشت و درمان به‌شمار می‌آید.

حسن تأمینی‌لیچایی در گفت‌وگو با خانه ملت٬ درباره دستور کار نشست روز ( یکشنبه ۱۷ اردیبهشت) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ توضیح داد: یکی از دستور کارهای این کمیسیون بررسی طرح تعیین تکلیف دوره‌های آموزش به‌ورزان وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی بوده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی٬ ادامه داد: هم‌اکنون تمام محورهای طرح تعیین و تکلیف به‌ورزان به تصویب کمیسیون رسیده و تنها دو بخش سختی کار و تعیین مدرک تحصیلی این پرسنل باقی مانده است.

وی با بیان این که لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده از دیگر دستور کارهای امروز کمیسیون بهداشت و درمان به‌شمار می‌آید٬ یادآور شد: هم‌اکنون درباره این طرح در کمیسیون دو نظر مختلف وجود دارد٬ عده‌ای از اعضا بر این باور هستند که هم اکنون جمعیت کشور در وضعیت مناسبی قرار دارد اما گروهی دیگر معتقد هستند که باید برای افزایش جمعیت کشور تلاش کرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم٬ با بیان این که بر اساس بررسی‌های سازمان ثبت احوال و وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی کشور نرخ رشد جمعیت تا ۴۰ سال آینده به صفر می‌رسد و بعد از آن سیر نزولی پیدا می‌کند٬ تصریح کرد: هم‌اکنون کمیسیون با افزایش جمعیت و برداشتن موانع این موضوع هیچ مشکلی ندارد اما دولت باید برای ان کار و ایجاد امکانات لازم اعلام آمادگی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha