دوشنبه ۴ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4781

به نوشته روزنامه"استار" دولت مالزی تبلیغ فرآورده های غذایی كه سریع آماده می شوند را در برنامه های تلویزیونی كودكان ممنوع كرد.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از پایگاه خبری میگ نیوز ،به عقیده متخصصان این اقدام می تواند از رشد بیماری هایی كه با عادات غذایی مضر ارتباط دارد، جلوگیری كند.
این تصمیم با توجه به اینكه تبلیغ تلویزیونی نسبت به سایر وسایل ارتباط جمعی بیشتر بر كودكان 12 ساله و كوچكتر تاثیر می گذارد ، اتخاذ شد.
به گفته وزیر بهداشت مالزی ،دولت این كشور مصوبه ای را تصویب كرد كه بر اساس آن تمام اغذیه فروشی ها و رستوران های عرضه كننده غذای سریع موظفند اطلاعات كامل در مورد قند، چربی و كلسترول موجود در فرآورده های خود ارائه دهند.
به گفته وی ،ممنوعیت تبلیغ این نوع مواد غذایی توسط دولت به معنی از دست دادن میلیون ها دلار درآمد حاصل از تبلیغات در تلویزیون است كه این بر كمپانی های چند ملیتی متخصص در فست فود نیز تاثیرگذار است ،اما در هر شرایط اولویت به سلامت شهروندان داده می شود.
وزیر بهداشت مالزی افزود: بیست سال پیش فقط شش درصد از جمعیت بزرگسال مالزی از دیابت رنج می بردند، اما اكنون تعداد آنها از 9 درصد فراتر رفته و در حال افزایش است. به طوری كه  انتظار داریم تا سال 2020 دیابتی ها در این كشور 12 تا 13 درصد از كل جمعیت این كشور را در بر گیرند.
علاوه بر این 37 درصد مالزیایی ها از چاقی رنج می برند كه این آمار در 10 سال اخیر 17 درصد افزایش داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha