دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۱
سلامت نیوز: دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از افزایش 25 درصدی مراکز درمان معتادان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم آنلاین، مصطفی محمد نجار در حاشیه صد و بیست و هفتمین نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه این جلسه عملکرد سال 90 که طی آن پیشرفت ‌های خوبی صورت پذیرفته شده بود را ارائه کرد و گفت: در شاخص‌های مختلف از جمله مبارزه و مقابله با مواد مخدر، ‌درمان، پیشگیری، حوزه‌های بین‌الملل و ارتباط با کشورهای همسایه در این زمینه و همچنین در بخش حقوقی و قضایی و اطلاع‌رسانی به مردم توسعه‌های خوبی در هفت حوزه مربوط به مبارزه با مواد مخدر داشتیم.

وی افزود: از اولویت‌های مهم در مقابله و مبارزه با قاچاق مواد مخدر برخورد با دانه درشت‌ها و سران مافیا است البته باید با برخی از افراد که جزء مردم به حساب می‌آیند و در مسئله مواد مخدر دخیل هستند نیز با الزامات خاصی برخورد کرد.

وزیر کشور با اشاره به اقدامات در زمینه پولشویی، انسداد مرزها، برخورد با سوداگران مرگ، جلوگیری از پیش ساز‌ها و مواد مخدر صنعتی، اضافه كرد: در این زمینه اقدامات خوبی صورت پذیرفته است و طبق قانون 15 و 16 هدف ارتقای مراکز درمانی برای معتادان است به طوری که وزارت بهداشت از رشد 25 درصدی این مراکز خبر داده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: اکنون سه هزار مرکز درمانی ترک اعتیاد در کشور وجود دارد که باید این مراکز توسعه یابند و از طریق بهزیستی و وزارت تعاون حمایت‌های اجتماعی نیز صورت پذیرد.

وی به بحث قانون جدید برای ایجاد مراکز درمانی جدید برای مهارت افزایی معتادان اشاره کرد و گفت: ما پروتکل‌های درمانی در این زمینه را پیگیری می‌کنیم همان طور که امروز نیز در این نشست، هشت مصوبه داشتیم.

نجار اظهارداشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر با همکاری 20 دستگاه و نهاد از جمله بهداشت و درمان، سازمان‌های امنیتی در زمینه مبارزه با مواد مخدر آسیب‌شناسی می‌کند و امیدواریم بتوانیم خلا‌های قانونی را نیز پر کنیم.

وزیر كشور در خصوص وضعیت کشت مواد مخدر در افغانستان، گفت: متأسفانه حضور نیروهای فرامنطقه‌ای در این كشور نه تنها باعث کاهش تولید مواد مخدر شده بلکه کشت این مواد چند برابر نیز شده است و تولید این مواد در ادامه توطئه‌های سران استکبار علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: برنامه‌های خوبی برای انسداد مرزها داریم تا از ترانزیت مواد مخدر به کشور جلوگیری شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه كرد: بودجه انسداد مرزها در این دولت 17 برابر شده است و با قرار دادن ایست ‌های مرزی و استفاده از سگ‌های موادیاب به نحو احسن نسبت به گذشته در جلوگیری از ورود مواد مخدر تلاش کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha