دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 47827

یكی دیگر از پیامدهای عصراینترنت در سالهای اخیر این بوده كه وقتی زنان با یك مشكل پزشكی مواجه می‌شوند به جای ملاقات با پزشك ترجیح می‌دهند برای پیدا كردن درمان سریع به اینترنت و اطلاعات شبكه‌ای مراجعه كنند.

سلامت نیوز : با وجود این روند رو به افزایش كارشناسان بهداشت عمومی انگلیس در یك مطالعه جدید دریافته‌اند كه 25 درصد از زنان انگلیسی كه از اینترنت برای درمان خود استفاده می‌كنند، بیماری خود را اشتباه تشخیص می‌دهند و در نتیجه برای درمان بیماری خود،‌ داروی اشتباه خریداری می‌كنند.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این كارشناسان می‌گویند «دكتر اینترنت» در حال حاضر اولین گزینه‌ای است كه زنان در صورت مواجهه با مشكلات بهداشتی به آن مراجعه می‌كنند اما ندرتا می‌توانند به یك تشخیص صحیح از این طریق دست پیدا كنند. در واقع جستجوی علائم بیماری‌ها در اینترنت و خود درمانی موجب می‌شود كه از هر 10 زن یك نفر دچار عوارض جانبی ناخوشایندی شوند كه حاصل تشخیص اشتباه است. بعلاوه تقریبا نیمی از زنان بیماری خود را از طریق اطلاعات اینترنتی تشخیص می‌دهند و سپس بدون مشورت و كنترل متخصصان داروسازی دارویی را تهیه می‌كنند.این ارزیابی تاكید كرده است كه اطمینان به اطلاعات اینترنتی و ترجیح دادن آن به متخصصان پزشكی در سالهای اخیر افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است. مهمترین مشكلاتی كه زنان را ترغیب می‌كند برای حل مشكل خود به «دكتر اینترنت» مراجعه كنند شامل مشكلات خواب، سردرد، افسردگی و اضطراب هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha