دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 47829

در حالی كه بسیاری از متخصصان و كارشناسان سلامت عمومی تماشای تلویزیون را عامل موثری در بروز چاقی و زندگی بی‌تحرك می‌دانند اما با این وجود اكثر مردم نمی‌توانند از این عادت احتمالا بیماری‌زا دست بكشند.

سلامت نیوز : در حالی كه بسیاری از متخصصان و كارشناسان سلامت عمومی تماشای تلویزیون را عامل موثری در بروز چاقی و زندگی بی‌تحرك می‌دانند اما با این وجود اكثر مردم نمی‌توانند از این عادت احتمالا بیماری‌زا دست بكشند.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ كارشناسان شورای ورزشی آمریكا معتقد هستند كه با چند اقدام ساده اما زیركانه می‌توانید ساعات تماشای تلویزیون را كه ممكن است در صورت طولانی شدن منجر به بروز بیماری و مشكلات جسمی و روانی شود به یك عادت سالم و یا حتی بهانه‌ای برای ورزش و تحرك بدنی تبدیل كنید. این كارشناسان توصیه می‌كنند:

- برای تماشای تلویزیون از ریموت (دستگاه كنترل از راه دور) استفاده نكنید. به این ترتیب مجبور می‌شوید هر بار برای عوض كردن كانال تلویزیون از جای خود بلند شوید و حركت كنید.

- در هنگام پخش آگهی‌های تجاری و بازرگانی در میان برنامه‌های تلویزیون از جای خود برخیزید، در فضای اتاق راه بروید و یا در صورت امكان از پله‌ها بالا و پایین بروید.

- اگر برایتان مقدور است یك دستگاه تردمیل (دستگاه دویدن ثابت) خریداری كرده و در هنگام تماشای تلویزیون از آن استفاده كنید.

- هنگام تماشای تلویزیون لباسهای خود را به شكل ایستاده اتو كنید.

- به جای لم دادن روی كاناپه یا تخت در مواقع تماشای تلویزیون روی یك توپ ایروبیك بنشینید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha