دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۹
کد خبر: 47844
سلامت نیوز: محققان با آزمایش بر روی موش‌ها دریافتند مصرف انگور در کاهش اضطراب، فشار خون ناشی از عصبانیت و مشکلات روان شناختی موثر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا پژوهشگران دانشگاه هوستون اظهار داشتند: آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انگور در رفتار، یادگیری، عملکرد حافظه و فشار خون نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

بنابراین گزارش، اضطراب، نگرانی، مشکلات روان شناختی و فشار خون اختلالاتی پیچیده و متمایز هستند، با این وجود عوامل یکسانی در این مشکلات دخالت دارند. بعنوان مثال، از بین 40 میلیون آمریکایی که به اضطراب مبتلا هستند، یک چهارم آنان از فشار خون نیز رنج می‌برند.

اضطراب یکی از عواملی است که در یادگیری نقش دارد ولی تاکنون علتی برای این رابطه یافت نشده است.

پژوهشگران با کمک موش‌های آزمایشگاهی نقش استرس و رابطه آن با مشکلات روان شناختی و فشار خون ناشی از عصبانیت را مورد بررسی قرار دادند. محققان در این تحقیق دریافتند میزان استرس در موش‌هایی که به مدت دو هفته از انگور تغذیه می‌کردند کاهش و سطح یادگیری و حافظه آنها افزایش یافته است و همچنین در موش‌هایی که انگور در برنامه غذایی آنان وجود نداشت، افزایش فشار خون دیده شد.

دکتر ثمینه سلیم در این خصوص اظهار داشت: این تحقیق نقش مهم انگور را در سلامتی افراد نشان می‌دهد.

وی همچنین افزود: انگور به دلیل اینکه از آنتی‌اکسیدان غنی است خواص بیشماری داشته و باعث کاهش استرس و نگرانی در افراد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha