دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۴
کد خبر: 47857
سلامت نیوز: براساس تحقیقات جدید یك هیات از محققان چینی ، فلفل سلاح موثری علیه كلسترول بد LDL بوده و می تواند برای سلامت قلب مفید باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم آنلاین، با اینكه كارشناسان بهداشتی در مورد مصرف زیاد ادویه هشدار می دهند ، با این حال انواع فلفل دارای خواصی مفید برای سلامتی هستند.

یك گروه از محققان چینی در مطالعات خود دریافته اند كه مصرف فلفل سطح كلسترول به ویژه كلسترول بد LDL را كاهش می دهد و می تواند مانع از بیماری های قلبی عروقی و انسداد شریان ها شود.

این گروه مستقر در هنگ كنگ مدت شش هفته روی موش ها آزمایش كردند. آنها به موش ها غذاهای غنی از كلسترول خورانده و برخی از موش های مورد آزمایش ماده capsaïcine  ( نوعی آلكالویید) كه در فلفل وجود دارد، دریافت كردند.

نتایج آزمایش ها نشان داد، در خون موش هایی كه capsaïcine دریافت كرده سطح كلسترول ، تریگلیسریدها و كلسترول بد LDL  كاهش قابل ملاحظه ای نسبت به موش هایی كه این آلكالویید را دریافت نكرده بودند، داشته است.

با این حال، این محققان تاكید می كنند كه مصرف فلفل به تنهایی برای كاهش كلسترول بد و جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی كافی نیست بلكه افراد باید ورزش كردن منظم  و حفظ رژیم غذایی مناسب را فراموش نكنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha