سلامت نیوز: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ از تصویب مصوبه ۶ هزار میلیارد تومانی برای بخش بهداشت و درمان کشور در کمیسیون تلفیق مجلس خبر داد و گفت: بر اساس این مصوبه بیماران زمانی که به بیمارستان‌های دولتی زیر نظر وزارت بهداشت مراجعه می‌کنند به‌طور کل رایگان تحت درمان قرار می‌گیرند و تنها فرانشیز کمی را پرداخت می‌کنند.
 حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با خانه ملت٬ از تصویب مصوبه ۶ هزار میلیارد تومانی برای بخش بهداشت و درمان کشور در کمیسیون تلفیق مجلس خبر داد و افزود: پیش از این قرار بود ۱۰ درصد از درآمد هدفمندی یارانه‌ها به بخش بهداشت و درمان اختصاص یابد، ولی با تلاش‌های کمیسیون بهداشت و درمان و تلفیق اعتبار را به ۲ برابر یعنی ۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان این که قانون برنامه پنجم توسعه دولت را به اختصاص بودجه به بخش بهداشت و درمان مکلف کرده است٬ گفت: بر اساس بند « ب » ماده ۳۴ قانون برنامه پنجم از درآمد کل خالص هدفمند یارانه‌ها همه ساله باید اعتباری به وزارت بهداشت و درمان اختصاص داده شود.

وی با اعلام این که در مصوبه کمیسیون تلفیق تمام ردیف‌های اعتباری از هدفمند کردن یارانه‌ها به صورت اختصاصی و دقیق تعریف شده است٬ یاد‌آور شد: بر اساس این مصوبه و نگرش مجلس بیماران زمانی که به بیمارستان‌های دولتی زیر نظر وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی مراجعه می‌کنند به‌طور رایگان تحت درمان قرار می‌گیرند و تنها فرانشیز کمی را پرداخت می‌کنند.

این نماینده مجلس هشتم٬ ادامه داد: بر اساس این مصوبه بیمارستان‌ها موظف‌اند که  تجهیزات٬ محصولات مصرفی و دارو را برای بیماران تأمین کنند تا این افراد دیگر برای گرفتن این محصولات راهی بازار نشوند.

شهریاری از اجرای مصوبه اختصاص اعتبار ۶ هزار میلیاردی هدفمندی یارانه‌ها از سوی دولت ابراز امیداوری کرد و گفت: امیدواریم که این موضوع از سوی دولت اجرایی شود٬ هم‌اکنون وزارت بهداشت قول داده است که در صورت اختصاص این اعتبار رایگان‌سازی خدمات پزشکی در بیمارستان‌های دولتی را اجرایی کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم٬ با تأکید بر این که دستگا‌ه اجرایی باید مصوبه اختصاص اعتبار ۶ هزار میلیاردی هدفمندی یارانه‌ها را به‌طور کامل اجرایی کند٬ تصریح کرد: اگر این اعتبار افزون‌بر اعتبارات معمول بخش بهداشت و درمان اختصاص داده شود باید خدمات پزشکی به‌صورت رایگان انجام شود٬ از این‌رو وزارت بهداشت و دولت باید پاسخگو اجرای این مصوبه باشند.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه پیش‌بینی کرد که مصوبه اختصاص اعتبار ۶ هزار میلیاردی هدفمندی یارانه‌ها به بخش سلامت با رأی بالا در صحن علنی مجلس هم به تصویب برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha