سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با رد اظهارات مسئولان وزارت بهداشت مبنی‌بر این که دانشگاه‌های علوم پزشکی به‌علت انجام جراحی از سوی دستیاران٬ به قتلگاه بیماران تبدیل شده است٬ گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده این اتفاق در دانشگاه‌های علوم پزشکی کمتر رخ می‌دهد.

انوشیروان محسنی‌بندپی در گفت‌وگو با خانه ملت٬ در پاسخ به سؤالی درباره میزان مرگ‌ومیر در بیمارستان دولتی به‌ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور٬ افزود: به‌طور حتم میزان زیاد مرگ‌ومیر در این مراکز را نمی‌توان کتمان کرد اما این موضوع علت‌های بسیاری دارد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی٬ ادامه داد: هم‌اکنون بر اساس قانون بیمارستان‌های دولتی موظف هستند که تمام بیماران را با هر وضعیتی پذیرش کنند اما بیمارستان‌های خصوصی مکلف به این کار نیستند که این موضوع یکی از علت‌های افزایش مرگ و میر در این مراکز است.

وی با رد اظهارات مسئولان وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی مبنی‌بر این که دانشگاه‌های علوم پزشکی به‌علت انجام عمل‌های جراحی از سوی دستیاران به قتلگاه بیماران تبدیل شده است٬ تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده این اتفاق در دانشگاه‌های علوم پزشکی کمتر رخ می‌دهد.

این نماینده مجلس هشتم٬ با  تأکید بر این که اخلاق پزشکی مانعی بزرگ برای دادن اختیارات جراحی به دستیاران است٬ یاد‌آور شد: بر اساس قانون اگر این اتفاق رخ دهد٬ شکایت بیمار و برخورد مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی دوراهی است که می‌توان جلوی این اقدامات را گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم٬ با اعلام این که مسئولان باید نظارت خود را بر روی تمام مراکز بهداشت و درمان کشور افزایش دهند٬ گفت: به‌طور حتم کنترل عملکرد مراکز درمانی٬ می‌تواند در کاهش میزان مرگ‌ومیر تأثیرگذار باشد.

چندی مسئولان وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی در نشست خبری در شبکه خبر از کنترل ضعیف وزارت بهداشت بر دانشگاه‌های علوم پزشکی انتقاد و اعلام کردند که این مراکز به قتلگاه بیماران تبدیل شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha