مدیر گروه پوست دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ابداع روش جدیدی برای ترمیم مناطق آسیب دیده پوست خبر داد و گفت: این روش جدید از نظر سادگی، صرف هزینه و وقت کمتر برای نخستین بار در کشور اجرا شده است و تاکنون 50 بیمار با این روش درمان شده اند.

موفقیت محققان ایرانی در ترمیم پوست به کمک پانسمان

دکتر علی اصیلیان در گفتگو با مهر افزود: در روش ابداعی عمل برداشت پوست به کمک یک تیغ ساده جراحی انجام می گیرد و به جای بخیه زدن از پانسمان متخلخل مخصوص استفاده می شود. این روش بسیار نتیجه بخش بود و با مدت زمان و هزینه کمتر، نتیجه زیبایی بهتری را به همراه داشته است.

وی افزود: پانسمان متخلخل باعث می شود که ترشحات زخم به خوبی جذب شود و همزمان اکسیژن نیز به محل زخم برسد و این موجب بهبودی سریع تر می شود. علاوه بر این پس از یک هفته که پانسمان برداشته می شود، پوست کاملاً با بخش دیگر پیوند خورده است.

اصیلیان اضافه کرد: این روش از سال گذشته بر روی 50 بیمار انجام گرفته است و صد در صد موفقیت به همراه داشته است .

وی یاد آور شد: مرکز تحقیقات پوست و سالک اصفهان و بخش پوست بیمارستان الزهرا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تنها مرکزی در کشور است که از سال 78 تاکنون برای درمان سرطان های پوست عمل جراجی "موس" را انجام می دهد. مزیت روش جراحی "موس" این است که 98 درصد سرطان های پیشرفته پوست را درمان می کند.

مدیر گروه پوست دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بیماران زیادی برای درمان سرطان پوست به این مرکز مراجعه می کردند که در زمان درمان آنها با سرطان هایی که به اصطلاح از آن به عنوان فراموش شده نام برده می شود، مواجه شده ایم. در واقع بیمار متوجه بخش های دیگر آسیب دیده پوست خود نمی شد و پوست از میان می رفت و بخش هایی از بدن بدون پوست می ماند.

وی خاطرنشان کرد: برای درمان این نوع سرطان ها و مشکلی که برای بیمار ایجاد می شود از "درماتوم" استفاده می شد. به کمک دستگاه درماتوم پوست از ناحیه دیگری از بدن برداشته می شود و به بخش آسیب دیده بخیه زده می شود. این عمل حدود 4 ساعت طول می کشد و علاوه بر آن مشکلات زیبایی بعدی نیز دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha