سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۰
کد خبر: 47916

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: پزشکان این نسل بیمار‌هایشان را خوب معاینه نمی‌کنند و وقت کافی برای این کار صرف نمی‌كنند.

پزشکان این نسل بیماران را خوب معاینه نمی‌کنند
سلامت نیوز : "عباس مومن‌زاده "در گفتگو با ایلنا در پاسخ به این سوال که بارعلمی پزشکان این نسل را چطور ارزیابی می‌کنید گفت: دانشجویان پزشکی با وسایل سمعی و بصری که دردست دارند می‌توانند به روز ترباشند چون به مطالب پزشکی راحت‌تر دسترسی دارند.

وی در ادامه با ابراز تاسف از عدم مهارت پزشکان این نسل گفت: دلیل عدم مهارت آن‌ها را خوب معاینه نکردن بیمار‌هایشان می‌دانم. این فوق تخصص عفونی کودکان باتاکید براینکه پزشکان این نسل ازنظر تئوریک وضعیت خوبی دارند افزود: آن‌ها به دلیل اینکه کارشان زیاد است فرصتی برای معاینه دقیق بیمار‌انشان ندارند.

گاهی اوقات در مطب برای معاینه یک بیمار 45دقیقه وقت می‌گذارم

مومن‌زاده با بیان اینکه گاهی اوقات در مطب برای معاینه یک بیمار 45دقیقه وقت می‌گذارم افزود: پزشکان باید مریض خودرا از سرتا پا معاینه کنند وشرح حال او را گرفته و همه را تجزیه و تحلیل کند. استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید براین حتی اگر بیمارشان به مرکز درمانی دیگری مراجعه کرد باید پی گیروضعیت وی باشند و او را‌‌ رها نکنند افزود: اگر پزشک سمیولوژی (نشانه‌شناسی) ‌بداند بعد از معاینه مریض، به تشخیص خواهد رسید.

استادان فرصت بیشتری برای دانشجویان بگذارنند

وی در پاسخ به این سوال که عدم مهارت پزشکان این نسل از چه نشأت می‌گیرد افزود: استادان باید فرصت بیشتری را برای دانشجویان بگذارنند و به این کار عشق بورزند. این فوق تخصص عفونی کودکان ادامه داد: در دوران جنگ تحمیلی من از ساعت ۸ صبح در بیمارستان امام حسین می‌نشستم، بمب و موشک هم می‌زدند اما از جای خود بلند نمی‌شدم.مومن‌زاده خاطرنشان کرد: وقتی که عشق به مملکت در استادان وجود داشته باشد عشق به دانشجو هم در آن‌ها به وجود می‌آید و در نتیجه دانشجو از استاد الگو می‌گیرد و وقتی که او وارد جامعه می‌شود کارش را به خوبی انجام می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha