ششمین کنفرانس ملی روز جهانی محیط زیست با شعار تولید ملی در راستای اقتصاد سبز ، 24 تا 26 خردادماه 1391 در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

سلامت نیوز :  روح الله نقدی پور بیرگانی رییس پژوهشکده محیط زیست و دبیر ششمین کنفرانس ملی روز جهانی محیط زیست با اعلام این خبر گفت: حفاظت از زیست‌ بوم‌های مختلف و همچنین تنوع زیستی در جهان عاملی اساسی برای دست یافتن به یک اقتصاد پایدار و سبز است. انعطاف‌پذیری ساختار اقتصاد جهانی تا حد زیادی به وضعیت محیط زیست و طبیعت وابسته است و این نکته‌ای است که در چند دهه اخیر مورد اتفاق نظر بسیاری از اقتصاددانان و همچنین حافظان محیط زیست قرار گرفته است.

وی افزود: ضروری است همگان با ایجاد فرهنگ مدیریت سبز در سازمان‌های دولتی و خصوصی، از ارزش مستقیم اقتصادی مسئولیت‌های زیست محیطی آگاهی یابند همچنین با ادغام آن به منزله سرمایه گذاری راهبردی با راهبرد اصلی کسب و کار و فعالیت‌های مدیریتی بر تأثیر مثبت خود بر جامعه و محیط خود بیفزایند و شهرت و اعتبارشان را نیز تقویت نمایند. با پیروی از این روش نه تنها برای امروز خود سود تولید می‌کنند، بلکه موقعیت آینده خود را نیز تثبیت می‌نمایند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دبیر ششمین کنفرانس ملی روز جهانی محیط زیست اعلام کرد: با توجه به اهمیت موضوع و استقبال گسترده محققان و پژوهشگران از کنفرانس‌های گذشته، امسال نیز ششمین کنفرانس ملی روز جهانی محیط زیست با شعار تولید ملی در راستای اقتصاد سبز ، 24 تا 26 خردادماه در دانشگاه تهران برگزار می‌گردد.وی از جمله اهداف این کنفرانس را جلب توجه دانشمندان و کارشناسان مسایل زیست محیطی به تأثیر اقتصاد سبز بر جنبه های گوناگون محیط زیست دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه ایران عضو تعداد قابل توجهی از کنوانسیون‌های بین المللی است،‌ لزوم برگزاری روز جهانی محیط زیست در کشور احساس می‌شد. این مهم در سال 1386 با برگزاری اولین کنفرانس ملی روز جهانی محیط زیست و تاسیس دبیرخانه دائمی کنفرانس محقق شد.

نقدی پور با بیان اینکه صیانت از منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست در اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مورد تأکید قرار گرفته است اظهار داشت: روند رشد صنعتی و افزایش تعداد ناوگان حمل و نقل موجب تولید آلودگی شده و محیط زیست کشور را با مخاطرات جدی مواجه نموده است. علاوه بر آلودگی‌های محلی، تولید گازهای گلخانه ای در اثر فعالیت‌های صنعتی می‌تواند اثرات زیست محیطی نگران کننده‌ای بر جای گذارد. از این رو نیاز است تا گردهمایی‌های زیست محیطی در هر دو بُعد ملی و جهانی، موضوع اقتصاد سبز را مورد توجه قرار دهند.

رییس پژوهشکده محیط زیست دیگر اهداف ششمین کنفرانس ملی روز جهانی محیط زیست را تبلور مجموعه ظرفیت‌های علمی کشور جهت رفع معضلات زیست ‌محیطی، ایجاد حساسیت در زمینه محیط‌ زیست بین دولت‌مردان به منظور وضع قوانین مؤثر و اجرا و نظارت مطلوب بر آن، ایجاد بازار برای صنعتگران کشور جهت ساخت و عرضه وسایل کنترل و کاهش آلودگی، افزایش آگاهی‌های عامه مردم در زمینه های محیط ‌زیست، هم‌ اندیشی بین اساتید، دولت‌مردان و صنعتگران کشور، ارتقای سطح علمی اندیشمندان، پژوهشگران و دانشجویان از طریق تبادل نظر و دستیابی به سیاست‌ها و راهبردهای کلان حفظ محیط زیست برشمرد.

دبیر ششمین کنفرانس ملی روز جهانی محیط زیست با اشاره به محورهای این کنفرانس خاطرنشان کرد: مهندسی محیط زیست، مدیریت سوانح و مخاطرات طبیعی، مدیریت و برنامه‌ریزی محیط زیست، مباحث جهانی محیط زیست، مهندسی طراحی محیط زیست ، مباحث حقوقی و اقتصادی محیط زیست، پدافند غیرعامل در حوزه محیط زیست، شهر و محیط زیست، رسانه و محیط زیست، آموزش محیط زیست و اشاعه فرهنگ و اخلاق محیط زیست، علوم و پژوهش‌های ممیزی زیست محیطی، آینده‌پژوهی در حوزه محیط ‌زیست و تولید ملی در راستای اقتصاد سبز از جمله محورهای ششمین کنفرانس ملی روز جهانی محیط زیست است.

این استاد دانشگاه، انتخاب برترین های محیط زیست، جایزه صنعت سبز، کارگاه های آموزشی- تخصصی و پژوهش‌های دانش آموزی را از دیگر بخش های این کنفرانس برشمرد و گفت: متقاضیان شرکت در ششمین کنفرانس ملی روز جهانی محیط ‌زیست می‌توانند با مراجعه به وب سایت www.wediran.ir و تکمیل فرم ثبت نام، نسبت به ثبت نام خود اقدام فرمایند.نقدی پور با بیان اینکه همایش در سه روز متوالی (روز اول برپایی کنفرانس، روز دوم برگزاری کارگاه‌ها و روز سوم تورهای علمی در سطح استان تهران) برگزار می شود اظهار داشت: به شرکت کنندگان در کنفرانس و کارگاه‌ های آموزشی گواهینامه معتبر ارائه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha