عضو هیات مدیره انجمن پیوند اعضاء با اشاره به بالا بوده هزینه داروهای پیوند گفت: دولت بدون درنظر گیری تورم و وضعیت زندگی از ده سال گذشته تاکنون یک میلیون تومان به بیماران پیوندی کمک می‌کند.

هزینه داروهای پیوند بالاست، بیمه‌ها سرمایه‌گذاری کنند
سلامت نیوز : دکتر بهروز برومند در گفتگو با سینانیوز اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری یازدهمین سمینار انجمن علمی پیوند اعضاء ایران ارائه آگاهی است که مردم فکر نکنند همه سطوح پیوند از مرگ مغزی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: مزیت پیوند از مرگ مغزی این است که اندامهای بسیاری شامل قلب، کلیه، کبد، ریه، روده و لوزالمعده پیوند می‌شود درحالی که از فرد زنده فقط کلیه و کبد امکان پیوند دارند. عضو هیات مدیره انجمن پیوند اعضاء با بیان اینکه در گذشته دشواریهایی از جهت‌های مختلف شرعی و قانونی وجود داشته که با فتوای علما و تصویب قوانین حل شده یادآور شد: متاسفانه افرادی که مبادرت به فروش کلیه می‌کنند به دلایل مختلفی همچون رفع احتیاجات مالی شامل بدهی‌ها یا خرید مواد مخدر اقدام به این کار می کنند که احتمال ناسالم بودن افراد در این موارد نیز وجود دارد. وی افزود: اشکال اصلی این است که برخی از مردم هراس دارند و یا نمی‌خواهند منتظر عضو باشند که در این گردهمایی راههای گسترش پیوند از مرگ مغزی و مشکلات آن شامل کسب رضایت، حفظ ارگان و ارسال آن به مکان مناسب پیوند و... مورد بحث و بررسی قرار گرفت. دکتر برومند با اشاره به اینکه اجبار برای فروش اندام جهت تامین زندگی همیشه ناراحت کننده است، تصریح کرد: مشکل عمده پیوند، کسب رضایت از بستگان فرد دچار مرگ مغزی است تا در زمان مناسب اندامهای قابل پیوند را به فرد نیازمند انتقال دهیم. وی اظهار کرد: برخی از افراد توانایی پرداخت هزینه‌های پیوند را نداشته و با توجه به اینکه هزینه دارویی پس از پیوند بسیار بالاست، لازم است بیمه‌ها در این عرصه بیشتر سرمایه گذاری نمایند. عضو هیات مدیره انجمن پیوند اعضاء با بیان اینکه دیالیز در کشور رایگان است ادامه داد: درحالی پیوند هزینه‌های بسیار بالایی به بیماران و سیستم بهداشتی تحمیل می‌کند که در این عرصه دولت از ده سال گذشته تاکنون بدون در نظر گیری تورم و وضعیت زندگی فقط یک میلیون تومان به این بیماران کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha