پژوهشگران آمریکایی در تحقیقات خود توانستند به اولین گام در مسیر یافتن شیوه درمانی جدیدی برای بیماری دیستروفی عضلانی (muscular dystrophy) دست یابند.

سلامت نیوز :  پژوهشگران دانشگاه مینسوتا مقادیر معینی سلول بنیادین انسان را به گروهی از موشهای آزمایشگاهی دچار دیستروفی عضلانی تزریق کردند و سپس ژن موسوم به  "Pax7"را فعال و پروتئین مورد نظر را تولید کردند که نقش بزرگی در رشد و شکل گیری سلولهای عضلانی وترمیم آنها دارد.

این اولین بار است که سلولهای عضلانی با استفاده از سلولهای بنیادین انسان با فعالیت و عملکردی خوب تولید می شود.به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ بر اساس این تحقیقات، شاخصه سلولهای یاد شده این است که می توانند رشد کنند بدون اینکه بدن انسان آنها را پس بزنند یا برای آنها هرگونه آسیبی وارد شده یا از بین بروند؛ امری که درها را به روی آغاز آزمایش کلینیکی آن بر انسان و امکان ایجاد شیوه درمانی جدیدی برای دیستروفی عضلانی را باز می‌کند.

دیستروفی عضلانی تحلیل تدریجی عضلات بدن، به ویژه عضلات انتهایی اندامها، لگن و اطراف مفصل ران، که منجر به اختلال پیشرونده در راه رفتن و حرکت می‌گردد.این اختلال در جنس مذکر شایعتر بوده و معمولاً کودکان ۵ تا ۱۲ سال را مبتلا می سازد. دیستروفی عضلانی بسته به ژن معیوب انواع مختلفی دارد. این اختلال نواحی مختلفی از بدن نظیر شانه ها، ران ها یا صورت را درگیر می‌کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha