سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۵
کد خبر: 47977

محققان آمریکایی موفق شدند عملکرد و رفتار چربی‌های سفید را به چربی‌های قهوه‌ای تبدیل کنند که این امر امید برای درمان چاقی را افزایش می‌دهد.

سلامت نیوز : محققان آمریکایی موافق شدند چربی‌های سفید را از طریق متوقف کردن عمل سوخت و ساز ویتامین A  در آنها به گونه‌ای تغییر دهند که همانند چربی‌های قهوه‌ای عمل کنند که ممکن است به یافتن راه درمانی جدیدی برای چاقی منجر شود.جورج پلوتسکی، مدیر برنامه پیگیری از بیماریهای عروقی دانشگاه هاروارد آمریکا گفت: چربی‌های قهوه ای و مکانیزم هایی که اجازه می‌دهد تا چربی‌های سفید ویژگی‌های چربی‌های قهوه‌ای را به خود بگیرند، توجه بیشتر ما را به خود جلب می‌کند زیرا راهی ممکن برای درمان چاقی و عوارض آن است.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی تصریح کرد: ما نیاز به کار بیشتر روی این موضوع داریم اما می‌توانیم ویژگی‌های معینی از سوخت و ساز ریتینوئید که از مشتقات ویتامین A  است را به این عناصر اضافه کنیم که به نظر می‌رسد در فرایند تشخیص چربی‌های سفید از قهوه‌ای نقش دارد.

دو نوع بافت چربی سفید و قهوه‌ای با دو عمل کاملاً متفاوت در بدن انسان وجود دارد.

چربی سفید بیشترین حجم چربی بدن را تشکیل می‌دهد و برای ذخیره شدن مناسب است و در اصل از مازاد چربی های مصرف شده و تبدیل کربوهیدرات ها حاصل می‌آید.

این نوع چربی در همه جای بدن، به ویژه در زیر پوست ذخیره می‌شود اما چربی قهوه‌ای بیشتر حالت گرمازایی دارد و ذخیره نمی‌شود.

بافت چربی‌های قهوه ای رگهای خونی عصبی بیشتری دارند و حاوی میتوکندری های بیشتری از چربی‌های معمولی هستند و به همین دلیل قهوه‌ای رنگ هستند.

میتوکندری‌ها، نیروگاه های انرژی سلول‌هاست که انرژی را به فرمی که برای بدن قابل استفاده است، تبدیل می‌کند.

چربی قهوه‌ای بر عکس چربی سفید که انرژی ذخیره می‌کند، انرژی مصرف می‌کند و بدن را گرم می‌کنند.

چربی قهوه‌ای که خیلی انرژی مصرف می‌کند؛ به طور غیر معمول نزد افراد بزرگسال به ویژه افراد لاغر بیشتر است.

در یکی از تحقیقات پزشکی دو هزار نفر با کمک دوربین های مغناطیسی معاینه شدند و روشن شد که تقریباً ۸ درصد از زنان و ۳ درصد از مردان ذخیره چربی قهوه‌ای در بدنشان در اطراف گردن و اطراف استخوان پا قرار دارد.

تحقیقات همچنان نشان داده که هنگام سرما مقدار مصرف انرژی در بافتهای چربی قهوه‌ای 15 برابر بیشتر از مصرف انرژی در بافتهای سفید چربی است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha