سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۹
کد خبر: 47987

روانپزشكان در یك مطالعه جدید متوجه شده‌اند دارویی كه برای درمان اختلال نقص توجه ناشی از بیش فعالی در كودكان تجویز می‌شود، می‌تواند نتایج درمانی امیدبخشی برای معالجه اختلال پرخوری بی‌رویه كه امروزه دست كم 1،5 میلیون نفر در آمریكا به آن مبتلا هستند را به طور معمول با استفاده از روش‌های روان درمانی تحت معالجه قرار دهد.

سلامت نیوز : به استثنای روان درمانی تاكنون هیچ درمان دارویی برای كنترل این اختلال وجود نداشته است. آمارها نشان می‌دهد كه در 30 درصد موارد روان درمانی نمی‌‌تواند به كنترل این مشكل كمك كند. هفته گذشته گروهی از روانپزشكان دانشگاه سینسیناتی در آمریكا به سرپرستی استاد سوزان ملك الروی كه سرپرستی این مطالعه را برعهده داشته در آزمایشات بالینی خود نشان دادند كه نوعی آمفتامین موسوم به «وی وانس» می‌تواند به درمان اختلال پرخوری بی رویه كمك كنند.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ پروفسور مك الروی در این باره می‌گوید: ما تصور می‌كنیم كه این دارو گیرنده‌هایی را در مغز مورد هدف قرار می‌هد كه چگونگی غذا خوردن را در انسان تنظیم می‌كنند. این آزمایشات بالینی كه با حضور 277 بیمار صورت گرفت طی یك دوره 3 ماهه انجام شد و نتایج امیدواركننده‌ای داشته است. شركت داروسازی ایرلندی تحت عنوان «شایر» كه تولید كننده داروی «وی وانس» است كه هم اكنون در نظر دارد مرحله نهایی این آزمایش بالینی را انجام دهد و انتظار دارد كه داروی مزبور بتواند ظرف دو سال آینده در اختیار مشتریان قرار بگیرد.به گفته پزشكان، اختلال پرخوری بی رویه می‌تواند به اختلالات گوارشی، بیماری قلبی و یا حتی دیابت منجر شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha