یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: الگوی ابتلا به اچ آی وی در کشورمان از شکل اعتیاد تزریقی به انتقال جنسی تغییر یافته است.

سلامت نیوز : دکتر محمد علی داورپناه متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در گفت وگو با ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: هم اکنون الگوی انتقال ویروس اچ آی وی مثبت در ایران تغییر کرده و از شکل اعتیاد تزریقی یا همان سرنگ مشترک به انتقال جنسی تغییر یافته است. شایع‌ترین راه انتقال اچ آی وی از طریق سرنگ مشترک است ولی با توجه به آمار و نظرات کارشناسان مشخص شده است که این انتقال به سمت انتقال جنسی تغییر یافته و آلودگی زنان نیز بیشتر خواهد شد.

وی افزود: وقتی تعداد زنان مبتلا به ایدز در کشور افزایش یابد به دنبال آن تعداد نوزادان مبتلا نیز افزایش خواهد یافت و این اهمیت موضوع را نشان می‌دهد و ما باید این آگاهی را در جامعه افزایش دهیم.داورپناه تصریح کرد: انگ و تبعیض در بیماران مبتلا به ایدز از مشکلات دیگر در جامعه است. این افراد از خانواده و اجتماع طرد می‌شوند و وقتی انگ به این افراد زیاد باشد احتمال انتقال افزایش می‌یابد به دلیل اینکه این افراد خود را به عنوان مبتلا معرفی نمی‌کنند و کتمان این موضوع به گسترش این بیماری کمک می‌کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha